تس

تس

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : توماس هاردی

توضیحات

عنوان اصلی: Tess توماس هاردی شاعر و نویسنده انگلیسی هنگامی که نگارش تس این شاهکار ادبی خود را به پایان رساند گفت:" بهترین استعدادم را در این کتاب ریخته ام." تس دخترک روستایی بسیار زیبا، معصوم و کم تجربه اولین فرزند خانواده فقیر و پر جمعیتی است که بخاطر جبران اشتباهی که در انجام آن او هم بیشتر از پدر و مادرش مقصر نیست پیشنهاد مادرش را برای گرفتن کمک یا شغلی نزد خانواده ای سرشناس و اشرافی که گمان می رود با آنها فامیلی دوری داشته باشند می پذیرد و به نزد آنها در دهکده مجاور می رود. شخصیت های داستان همگی به حکم سرنوشت بسوی مقصد حرکت می کنند و خارج از همه اصول اخلاقی و اجتماعی به راه خود می روند و همین حکم برگشت ناپذیر، تس را دچار زحمت و محنت می کند. ر ستایش تس همین بس که پس از گذشت قریب یکصد سال از نگارش آن، شخصیتی چون سیمون دوبووار در بحث از ادبیات و فلسفه می گوید:" و اما وقتی تس را ترک کردم گفتم که پرداختن به فلسفه وقت تلف کردن است." تس تجسم تمام خوبیها و سادگی ها و پاکی هاست که در مجادله با پلیدی ها خدشه دار می شود تا جاییکه خواننده به خود می گوید در دنیایی که وجود پلیدی مبرهن است سادگی و پاکی مطلق اثری جز زیان و رنج نخواهد داشت. چاپ اول 1363 نشر دنیای نو حق تکثیر : ‏‫ت‍ه‍ران‌‬‏‫: ن‍ش‍ر دن‍ی‍ای‌ ن‍و‬‏‫، چ‍اپ‌ پ‍ن‍ج‍م‌: ۱۳۸۲.
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری