لذت اتوکد – سطح 2
- نوع فایل : کتاب
- زبان : فارسی
- نویسنده : محمد معظمی
- چاپ و سال / کشور: آبان 1391
- تعداد صفحه : 133
توضیحات
این کتاب شامل دو بخش است: ( بخش1: دوبعدی سطح 2 ) مخاطب اصلی این بخش کسانی هستند که با فرمانهای اولیه اتوکد آشنایی داشته باشند (کتاب «لذت اتوکد-سطح1» به عنوان پیش نیاز، پیشنهاد می گردد). در این سطح، مطالب تکمیلی جهت رساندن کاربر تازه کار به حدی که با سرعت قابل قبولی قادر به ترسیم نقشه های دوبعدی در حد فاز 2 معماری است، بیان می گردد. این مطالب شامل زیرشاخه های مهم فرمانهای قبلی، فرمانهای میانبر و تکمیلیِ جدید و زیرشاخه های آنها، و نیز روشهای ابتکاری جهت بالا بردن «خلاقیت» میباشد. در برخی موارد، ابتدا مساله ای ترسیمی آمده است، که کاربر باید قبل از خواندن ادامه مطلب، مساله را حل کند. این امر باعث می شود تا اهمیت فرمان، زیرشاخۀ جدید یا روش پیشنهادی که بیان می شود به خوبی درک شده و فرمان به راحتی فراموش نگردد.
( بخش 2: سه بعدی سطح 1 ) در مدلسازی سه بعدی بعلت اضافه شدن یک بعد، و تعداد زیادی فرمانِ دیگر بر فرمانهای دوبعدی، امکان ترکیب فرمانها و یا به عبارتی راههای رسیدن به هدف، بسیار بیشتر از دوبعدی می باشد. این امر علیرغم اینکه زمینه بسیار خوبی جهت خلاقیت و ابتکار در ترکیب امکانات و فرمانها و در نتیجه لذت بیشتر از کار را فراهم آورده است، از سوی دیگر باعث مشکلتر شدن کار نیز شده است؛ گفتن تمام فرمانها از ابتدا باعث می شود که کاربر در انتخاب فرمان بهینه دچار تردید گردد و یا احساس سردرگمی کند. به همین خاطر در قسمت اول یک تمرین عملی و یک روش پیشنهادی برای انجام آن گفته شده که به بازتر شدن دید کاربر و خلاقیت وی کمک بسزایی می کند. ضمن پیشرفت کار، فرمانهای جدید با توجه به نیاز در همان قسمت گفته شده است. این روش همچنین باعث می شود هر فرمان همراه با حداقل یک کاربرد در ذهن کاربر ثبت شود که به محض نیاز به آن کاربرد، خودبخود فرمان یادآوری شود. در قسمت بعد تمامی فرمانهایی که در مدلسازی سه بعدی مورد استفاده قرار می گیرند گفته شده تا هر کاربر بنا بر سلیقه شخصی خود بتواند از فرمان مورد علاقه خود برای ترسیم یا ویرایش حجم مورد نظرش استفاده کند. البته بیان برخی زیر شاخه ها یا فرمانها که توضیحات مفصل و گاه پیچیده ای داشته و در عین حال چندان کاربردی نبوده اند به سطوح بعدی موکول شده است.
( بخش 2: سه بعدی سطح 1 ) در مدلسازی سه بعدی بعلت اضافه شدن یک بعد، و تعداد زیادی فرمانِ دیگر بر فرمانهای دوبعدی، امکان ترکیب فرمانها و یا به عبارتی راههای رسیدن به هدف، بسیار بیشتر از دوبعدی می باشد. این امر علیرغم اینکه زمینه بسیار خوبی جهت خلاقیت و ابتکار در ترکیب امکانات و فرمانها و در نتیجه لذت بیشتر از کار را فراهم آورده است، از سوی دیگر باعث مشکلتر شدن کار نیز شده است؛ گفتن تمام فرمانها از ابتدا باعث می شود که کاربر در انتخاب فرمان بهینه دچار تردید گردد و یا احساس سردرگمی کند. به همین خاطر در قسمت اول یک تمرین عملی و یک روش پیشنهادی برای انجام آن گفته شده که به بازتر شدن دید کاربر و خلاقیت وی کمک بسزایی می کند. ضمن پیشرفت کار، فرمانهای جدید با توجه به نیاز در همان قسمت گفته شده است. این روش همچنین باعث می شود هر فرمان همراه با حداقل یک کاربرد در ذهن کاربر ثبت شود که به محض نیاز به آن کاربرد، خودبخود فرمان یادآوری شود. در قسمت بعد تمامی فرمانهایی که در مدلسازی سه بعدی مورد استفاده قرار می گیرند گفته شده تا هر کاربر بنا بر سلیقه شخصی خود بتواند از فرمان مورد علاقه خود برای ترسیم یا ویرایش حجم مورد نظرش استفاده کند. البته بیان برخی زیر شاخه ها یا فرمانها که توضیحات مفصل و گاه پیچیده ای داشته و در عین حال چندان کاربردی نبوده اند به سطوح بعدی موکول شده است.