Chaos Group Phoenix FD 3.12.00 for Autodesk 3ds Max 2016
- کاربرد : پلاگین شبیه سازی آتش، دود و مایعات در تری دی مکس
- نسخه :Version 3.12.00
- نوع فایل : نرم افزار
- زبان : انگلیسی
- سیستم عامل : Windows 32 & 64 Bit
- تولید کننده : Chaos Software
- سال تولید : 2019
توضیحات
Phoenix FD از پلاگین های قدرتمند کمپانی chaosgroup جهت شبیه سازی آتش ، دود ، آب، مه، مایعات و ... در تری دی مکس می باشد. یکی از ویژگی های قدرتمند این پلاگین سازگاری بسیار بالای آن با موتور رندرینگ VRay می باشد. Phoenix FD با ارائه مجموعه ای از ابزار های شبیه سازی ساده و کاربردی، امکان پردازش سریع و مشاهده فوری و لحظه ای پیش نمایش نتایج را فراهم نموده است و شبیه سازی های دقیق و واقع گرایانه ای را تولید می کند.
قابلیت های کلیدی پلاگین Phoenix FD:
- شبیه سازی آتش، دود، مایعات، امواج اقیانوس، قطرات، اسپری، غبار و ...
- سازگاری بالا با موتور رندرینگ VRay
- امکان مشاهده پیش نمایش رندر به صورت لحظه ای
- شبیه سازی واقع گرایانه و دقیق
- پشتیبانی از اصلاح کننده های XForm در حالت رندر Volumetric برای سیمولاتور
- گزینه ای برای غیر فعال کردن یا فعال کردن تخلیه مایع از منبع مایع
- امکان خروجی و وردی گرفتن از RGB Color
- گزینه Loop و Direct Frame Index برای Texture Ocean
- امکان ذخیره محاسبه شبیه سازی ذرات برای رندر سریع تر
- ایجاد FX های داینامیک با استفاده از پریست های سریع، تنظیم سریع و کنترل های بصری
- اضافه شدن گزینه Flip Y/Z به راه انداز ورودی در 3ds Max
- و ...
قابلیت های کلیدی پلاگین Phoenix FD:
- شبیه سازی آتش، دود، مایعات، امواج اقیانوس، قطرات، اسپری، غبار و ...
- سازگاری بالا با موتور رندرینگ VRay
- امکان مشاهده پیش نمایش رندر به صورت لحظه ای
- شبیه سازی واقع گرایانه و دقیق
- پشتیبانی از اصلاح کننده های XForm در حالت رندر Volumetric برای سیمولاتور
- گزینه ای برای غیر فعال کردن یا فعال کردن تخلیه مایع از منبع مایع
- امکان خروجی و وردی گرفتن از RGB Color
- گزینه Loop و Direct Frame Index برای Texture Ocean
- امکان ذخیره محاسبه شبیه سازی ذرات برای رندر سریع تر
- ایجاد FX های داینامیک با استفاده از پریست های سریع، تنظیم سریع و کنترل های بصری
- اضافه شدن گزینه Flip Y/Z به راه انداز ورودی در 3ds Max
- و ...
Description
Phoenix FD is an all-in one solution for fluid dynamics. Simulate fire, smoke, liquids, ocean waves, splashes, spray, mist and more. Built for 3D artists who want to create dynamic FX using quick presets, fast setup and intuitive controls. Preview and render interactively in the viewport. Adjust simulations on the fly. Create all types of physically-based fluid effects with fast, flexible controls for rendering, retiming and refining simulations. Integrated seamlessly into 3ds Max and optimized to render with V-Ray. Compatible with top industry tools such as Alembic, Krakatoa, Stoke MX and OpenVDB.
If you already own a V-Ray dongle, let us know! We can help you update the license information as soon as your order is processed through Chaos Groups licensing server. If you do not have a V-Ray dongle, don't worry. We will send you your very own preprogrammed dongle the following business day!
FLIP Solver
- Variable viscosity for the FLIP solver. Added to the Sources, Grid Texture and Mapper
- Default RGB color for Initial Fill Up of the simulation and Initial Liquid Fill of interacting geometries
Particle Shader
- Use texture RGB color to shade particles in the Particles Shader
Ocean Texture
- Implemented looping and direct frame index option for the Ocean Texture
Particle Flow
- Implement caching of the Simulator frames in order to speed up the Phoenix Particle Flow operators
- Option to delete PFlow particles exiting the Simulator grid when using a Force Operator
3ds Max Integration
- Support XForm modifiers in Volumetric render mode for the Simulator
- Added the Flip Y/Z option to the Input rollout in 3ds Max
If you already own a V-Ray dongle, let us know! We can help you update the license information as soon as your order is processed through Chaos Groups licensing server. If you do not have a V-Ray dongle, don't worry. We will send you your very own preprogrammed dongle the following business day!
FLIP Solver
- Variable viscosity for the FLIP solver. Added to the Sources, Grid Texture and Mapper
- Default RGB color for Initial Fill Up of the simulation and Initial Liquid Fill of interacting geometries
Particle Shader
- Use texture RGB color to shade particles in the Particles Shader
Ocean Texture
- Implemented looping and direct frame index option for the Ocean Texture
Particle Flow
- Implement caching of the Simulator frames in order to speed up the Phoenix Particle Flow operators
- Option to delete PFlow particles exiting the Simulator grid when using a Force Operator
3ds Max Integration
- Support XForm modifiers in Volumetric render mode for the Simulator
- Added the Flip Y/Z option to the Input rollout in 3ds Max
برای اطلاع از طریقه نصب به فایل How to Install.txt رجوع شود.