Lynda Up and Running with Houdini
آموزش مفاهیم اساسی در زمینهی فضاها و مدلهای سهبعدی حرفهای
- کاربرد : آموزش مفاهیم اساسی در زمینهی فضاها و مدلهای سهبعدی حرفهای
- نوع فایل : فیلم آموزشی
- زبان : انگلیسی
- سیستم عامل : Windows-Mac-Linux-Android-iOS
- تولید کننده : Lynda
- سال تولید : 2015
توضیحات
در میان ابزارهای گرافیکی فراوان برای تولید قالبها و انیمیشنهای سهبُعدی، نرمافزار طراحی و مدلسازی "هودینی" با دارا بودن محیط کار و ابزارهایی کارآمد که قدرت اجرایی آنها به وضوح ملموس است کاملاً منحصر بفرد عمل میکند. این دورهی آموزشی تصویری سطح متوسط، کاربران را با مفاهیم اساسی در زمینهی فضاها و مدلهای سهبعدی حرفهای شامل مدلسازی، انیمیشن، بافت، نور و رندر و نیز نحوهی پرداختن به آنها در نرمافزار قدرتمند هودینی آشنا کرده و مهمترین تکنیکهای مربوط به آن را با مثالهای عملی-تمرینی به کاربران آموزش میدهد.
Description
Amidst the myriad of 3D tools, Houdini is unique, offering a procedural workflow and node networks that allow for increased complexity and asset reusability. And with the Houdini Engine plugin, users of other 3D tools can now incorporate Houdini's procedural power into their workflows.
These tutorials introduce the fundamental 3D concepts (modeling, animation, texturing, lighting, and rendering) as they apply in Houdini. Instructor Scott Pagano shows how to manipulate geometry; apply materials; add lights and cameras to a scene; render work with Houdini's internal renderer, Mantra; and even create simple particle systems. The course will start new users on a path to more advanced 3D work and show experienced users of other 3D packages how to transfer their skills to the world of Houdini.
Topics include:
Setting Houdini preferences
Modifying geometry
Copy stamping
Setting keyframes
Manipulating animation channels
Shading and texture mapping
Lighting scenes
Rendering with Mantra
Creating particle emitters
These tutorials introduce the fundamental 3D concepts (modeling, animation, texturing, lighting, and rendering) as they apply in Houdini. Instructor Scott Pagano shows how to manipulate geometry; apply materials; add lights and cameras to a scene; render work with Houdini's internal renderer, Mantra; and even create simple particle systems. The course will start new users on a path to more advanced 3D work and show experienced users of other 3D packages how to transfer their skills to the world of Houdini.
Topics include:
Setting Houdini preferences
Modifying geometry
Copy stamping
Setting keyframes
Manipulating animation channels
Shading and texture mapping
Lighting scenes
Rendering with Mantra
Creating particle emitters