هیچ وقت تمام شدنی نیست

هیچ وقت تمام شدنی نیست

  • نوع فایل : مقاله
  • زبان : فارسی
  • تعداد صفحه : 20

توضیحات

مصاحبه با شارل حسین زنده‌رودی

او از بنیانگذاران مکتب سقاخانه است و با استفاده از نمادهای هنر سنتی ایران، روشی تازه را در هنرهای تجسمی ایران بوجود آورد. حسین زنده‌رودی در سال ۱۳۳۵ وارد هنرستان هنرهای زیبای تهران شد. اولین اثر نقاشی خود را در طول دوران تحصیل در هنرستان پدید آورد. در بیست و دو سالگی به پاریس رفت و در بی ینال ۱۹۶۱ پاریس برنده جایزه شد و یک بورس تحصیلی به او تعلق گرفت. وی سپس در رشته هنر تحصیل کرد. پس از پایان تحصیلات به ایران بازگشت و آثارش را در « آتلیه کبود » به نمایش گذاشت و از آن پس در نمایشگاه‌های متعددی در اروپا و آمریکا شرکت کرد . حسین زنده‌رودی در سال ۱۳۵۱ یک قرآن نفیس با طرحهای رنگی را از طرف انتشارات « کلوب کتاب » در پاریس منتشر کرد که جایزه « زیباترین کتاب در سال جهانی کتاب » از طرف یونسکو به آن تعلق گرفت . آثار حسین زنده‌رودی در موزه‌های متعددی نگهداری می‌شود.
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری