کشف هند - جلددوم

کشف هند - جلددوم

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : جواهر لعل نهرو
  • مترجم : محمود تفضلی
  • تعداد صفحه : 491

توضیحات

" کشف هند" اثری ماندگار از جواهر لعل نهرو از رهبران بزرگ هند است که آقای محمود تفضلی با نثری روان آن را ترجمه کرده است. کشف هند آخرین کتاب بزرگ نهرو و شاید مهمترین و با ارزش ترین اثر او باشد. گفته می شود که اثری را که ارزش دوبار خواندن ندارد یکبار هم نباید خواند اما کشف هند اثری است که ارزش دوبار خواندن را دارد. بخشی از این کتاب مربوط به استقلال پاکستان از هند است. آنچه که در مورد تجزیه هند و استقلال پاکستان آمده "مذهب" را بعنوان یکی از دلایل این استقلال نام برده اند در واقع مهمترین دلیل این تجزیه مذهب بود. نهرو با ارائه دلایلی نشان می دهد که به تقسیم بر اساس مذهب معتقد نیست. به اعتقاد وی چه کسی می تواند ثابت کند که همه کسانی که سرزمین پاکستان را تشکیل داده اند مسلمان و همه ساکنان هند هندو هستند. به عقیده نهرو در دل همین جوامع نیز تقسیم بندیهای دیگری بر اساس مذهب ظهور خواهد کرد که ثابت می کند چنین تقسیمی نمی تواند عملی باشد و نتیجه آن عجیب است.
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری