مقدمه‌ای بر سیاهچاله‌ها، اطلاعات و انقلاب نظریه ریسمان / An Introduction to Black Holes, Information And The String Theory Revolution: The Holographic Universe

مقدمه‌ای بر سیاهچاله‌ها، اطلاعات و انقلاب نظریه ریسمان An Introduction to Black Holes, Information And The String Theory Revolution: The Holographic Universe

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : انگلیسی
  • نویسنده : Leonard Susskind , James Lindesay
  • ناشر : World Scientific Publishing Company
  • چاپ و سال / کشور: 2004
  • تعداد صفحه : 200
  • شابک / ISBN : 9789812561312

توضیحات

در دهه آخر قرن 20 فیزیکدانانی که متخصص سیاهچاله‌ها بودند، دریافتند که سیاهچاله دارای آنتروپی است. همچنین استفان هاوکینگ مطالب عمیقی درباره اطلاعات گمشده از تبخیر سیاهچاله و استحکام و سازگاری بین مکانیک کوانتومی و گرانش بیان کرد.
تا دو دهه این سوال به صورت معمایی برای فیزیکدانان بود. تا اینکه در نهایت منجر به انقلابی درباره‌ی اطلاعات فضا-زمان و ماده شد. این تحول به اوج خود رسید و به صورت قانونی به نام “Holographic Principle”مطرح شد که مورد توجه محققین نظریه میدان کوانتومی، گرانش و ذرات بنیادی می‌باشد.
Susskind یکی از دانشمندان پیشرو در این زمینه و از مبدعان نظریه ریسمان به شمار می‌آید. نویسندگان کتاب سعی کرده‌اند فیزیک سیاهچاله‌ها را به صورت ساده و کارآمد بیان کنند.
این کتاب برای دانشجویان فیزیک و هر کسی که علاقه‌ای به داشتن دانشی درباره‌ی کارهای نظری دارد، مناسب است.
برای مطالعه این کتاب شما باید اطلاعاتی درباره نسبیت عام، مکانیک آماری و نظریه ریسمان داشته باشید.
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری