نبرد مادرید

نبرد مادرید

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : دان کورزمان
  • مترجم : مهدی شهشهانی
  • تعداد صفحه : 577

توضیحات

ماجرای مادرید در اولین ماه های جنگ داخلی اسپانیا یکی از تکان دهنده ترین، هولناک ترین و از جهاتی بااهمیت ترین حماسه های تاریخی دوران معاصر بشمار می رود.
ماجرای این جنگ داخلی به ماه ژوئیه سال 1936 بر می گردد و آن درست همان زمانی بود که ژنرال فرانکو ترتیب دخالت ارتش متمایل به راست را علیه رژیم جمهوری که سیاستی متمایل به چپ داشت، داد و آن را به قیام و شورش واداشت.
نقطه اوج بحران، با حمله قوای شورشی به مادرید و بر سر تصرف این شهر آغاز شد. در حالیکه رهبران سیاسی مردم، در معرکه درهم ریختگی و اغتشاش فراگیر، شهر را ترک کرده و آنها را تنها گذارده بودند. با این وجود مردم نومیدانه، ولی مصمم و قاطع جنگ را ادامه دادند.
هیچکدام از صدها کتاب تاریخی و تحقیقی که تاکنون در مورد این جنگ داخلی هولناک به رشته تحریر درآمده است، به نکات و مسایل انسانی، آن چنان که این کتاب پرداخته، اشاره ای نداشته است.
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری