مقدمه‌ای بر مکانیک کوانتومی / Introduction to Quantum Mechanics 2th Edition

مقدمه‌ای بر مکانیک کوانتومی Introduction to Quantum Mechanics 2th Edition

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : انگلیسی
  • نویسنده : David J. Griffiths
  • ناشر : David J. Griffiths
  • چاپ و سال / کشور: 2004
  • تعداد صفحه : 480
  • شابک / ISBN : 9780131118928

توضیحات

از این نویسنده کتاب‌های دیگری در زمینه‌های مختلف مانند الکترومغناطیس و ذرات بنیادی به چاپ رسیده است.
نویسنده در مقدمه کتابش می‌گوید: “مکانیک کوانتومی مانند قوانین نیوتن، روابط ماکسول و یا نسبیت توسط منحصرا یک نفر ابداع نشده است. بلکه حاصل تلاش فیزکدانان در رشته‌های گوناگون بوده است.
در کوانتوم یک رضایت عمومی از اینکه مفاهیم اصلی چه هستند و چگونه باید آموخته شوند و یا اینکه “معنی واقعی آن چیست”، وجود ندارد. ریچارد فاینمن معلم بزرگ امریکایی می‌گوید: فکر می‌کنم به راحتی بتوانم بگویم که هیچکس مکانیک کوانتومی را درک نمی‌کند”. هدف این کتاب آن است که به شما یاد دهد چگونه با مکانیک کوانتومی کار کنید. من اعتقاد دارم کسی تا نداند که مکانیک کوانتومی چه گونه کار می‌کند، نمی‌تواند هوشمندانه درباره اینکه معنی مکانیک کوانتومی چیست، صحبت و بحث کند.
اگر شما مطلقا تاکنون در این باره چیزی نمی‌دانید، به فصل 1 این کتاب مراجعه کرده و آن‌ را بخوانید.
کوانتوم نه فقط از نظر مفهومی غنی است بلکه از نظر تکنیکی نیز سخت و مشکل است و لازم است که برای حل مسائل آن از تکنیک‌های ویژه و پیشرفته‌ای استفاده نمود”.
وی می‌افزاید: “این کتاب به دو قسمت تقسیم شده است: قسمت اول شامل مفاهیم اصلی و قسمت دوم شامل بیشتر جنبه‌های عملی و کاربردی و طرح‌های تقریبی می‌باشد.
این کتاب می‌تواند گزینه خوبی برای یک دوره نیمسال و یا یکساله برای دانشجوی سال سوم و بالاتر فیزیک باشد. خواننده کتاب باید با حسابان، جبر خطی،اعداد مختلط ، مشتقات پاره‌ای، تحلیل فوریه و تابع دلتای دیراک آشنایی داشته باشد.
همچنین آشنایی با مکانیک کلاسیک و الکترودینامیک نیز ضروری است.
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری