شتاب‌دهنده‌های ذرات، برخورددهنده‌ها و داستان فیزیک انرژی بالا / Particle Accelerators, Colliders, and the Story of High Energy Physics: Charming the Cosmic Snake

شتاب‌دهنده‌های ذرات، برخورددهنده‌ها و داستان فیزیک انرژی بالا Particle Accelerators, Colliders, and the Story of High Energy Physics: Charming the Cosmic Snake

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : انگلیسی
  • نویسنده : Raghavan Jayakumar
  • ناشر : Springer
  • چاپ و سال / کشور: 2011
  • تعداد صفحه : 233
  • شابک / ISBN : 9783642220630

توضیحات

Ouroboros یک مار کیهانی اساطیری شمالی می‌باشد که گفته شده است در اعماق دریا پیچ خورده است و به‌گونه‌ای که دمش را در دهان خود نگه‌داشته زمین را احاطه کرده است. در علم فیزیک، این مار یک استعاره برای جهان است،‌ مکانی که سر مار قرار دارد، نماد بزرگترین نهاد است به معنی کیهان و دم آن نماد کوچکترین یعنی ذرات بنیادی می‌باشد.
شتاب‌دهنده‌ها، برخورددهنده‌ها و ردیاب‌های ذرات توسط فیزیکدان‌ها و مهندسان جهت رمزگشایی ماهیت جهان ساخته شده‌اند.
کتاب “شتاب‌دهنده‌های ذرات، برخورددهنده‌ها و داستان فیزیک انرژی بالا” خوانندگان را از طریق علم پشت این ماشین تجربی هدایت می‌کند. به کمک این ماشین تجربی هر مرحله از توسعه شتاب‌دهنده‌های ذرات به آشکارسازی اصول فیزیک کمک کرده است، و همچنین وجود ذرات بیشماری کشف شده است.
این کتاب همچنین در یکی از مباحث بسیار مهم خود به تشریح Large Hadron Collider، یکی از بزرگترین و پیچیده‌ترین ماشین‌های عملیاتی دنیا در یک دور تونل 27 کیلومتری نزدیک ژنو می‌پردازد. این برخورد‌دهنده بزرگ ممکن است بسیاری از اصول تئوری ما درباره ماهیت ماده را اثبات یا رد کند.
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری