نبرد با دیکتاتوری شاه

نبرد با دیکتاتوری شاه

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : بیژن جزنی
  • تعداد صفحه : 90

توضیحات

به مثابه عمده‌ترین دشمن خلق و ژاندارم امپریالیسم
بی‌گمان کم نیستند مدعیانی که به‌سبب مشی فرصت‌طلبانه و انجماد ذهنی یا فرسوده بودن درک و آموزش‌شان از تعالیم مارکسیسم لنینیسم و یا به‌هر علت دیگری، هنوز خصوصیت سیستم اقتصادی و اجتماعی جامعه را نمی‌شناسند. و به‌علت شناخت مکانیکی که از فرماسیون‌های اجتماعی اقتصادی کلاسیک دارند، مثلاً نمی‌دانند این که جنبش رهائی بخش در نیم قرن گذشته نتوانسته به‌انقلاب واقعی بیانجامد به‌واسطهٔ استقرار سلطه امپریالسیم از طریق حاکمیت سیستم فئودال - کمپرادور یا نظام غارتگر نیمه فئودال - نیمه مستعمره و سرمایه‌داری وابسته بوده است شناخت و تحلیل خصلت‌های این سیستم که ریشه‌های طاغوتی آن تمام نهادهای اقتصادی و اجتماعی جامعهٔ زیر سلطه امپریالسیم، را در برگرفته است، مسائل و پرسش‌هائی است که شهید فدائی بیژن جزنی با طرح آن در کتاب «نبرد با دیکتاتوری شاه به‌مثابه عمده‌ترین دشمن خلق و ژاندارم امپریالیسم» و پاسخگوئی بدان‌ها امکان آگاهی و برخورد دقیق را برای رزمندگان خلق در این مرحله از مبارزات ضد امپریالیستی فراهم آورده است. هم‌چنان که در معرفی اثر تئوریک دیگری از شهید بیژن جزنی اشاره شد، کوشش انتشارات مازیار در گردآوری و چاپ پیراسته و دقیق آثار تئوریک انقلاب ایران کوششی لازم و ستودنی است.
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری