حقوق فناوری اطلاعات مقدمه ای بر حقوق تجارت الکترونیک (مطالعه تطبیقی) جلد اول

حقوق فناوری اطلاعات مقدمه ای بر حقوق تجارت الکترونیک (مطالعه تطبیقی) جلد اول

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • چاپ و سال / کشور: 1390

توضیحات

در جلد یکم از این مجموعه کلیات حقوق فناوری اطلاعات با تکیه بر حقوق تجارت الکترونیک مورد بررسی قرار گرفته و زمینه های مختلف حقوقی در حوزه حقوق فناوری اطلاعات از جمله جرایم رایانه ای، حقوق مالکیت فکری و معنوی، معاملات تکنولوژی کامپیوتری، حفاظت از اطلاعات شخصی، تجارت الکترونیک و اهداف کلی آنها و نیز تجارت الکترونیک به عنوان یکی از زمینه های پیشرو در گستره فناوری اطلاعات که هم از بعد تئوری و هم از بعد کاربردی از اهمیت ویژه ای در جامعه تجاری ملی و بین المللی برخوردار است مورد بررسی تفصیلی قرار داده شده است .

اهمیت تجارت الکترونیک، موانع فنی و حقوقی در راستای توسعه آن و نیز تلاش های جمهوری اسلامی ایران در آیینه تصمیمات دولتی بررسی و موانع و راهکارهای فنی و حقوقی برای توسعه آن مورد تحلیل قرار گرفته است. همچنین به سابقه قانونگذاری در سطح ملی و بین المللی با ارجاع به مقررات منطقه ای و اهم سازمان های بین المللی و نیز قوانین سیستم های مختلف حقوقی توجه شده و قوانین مصوب کمیسیون تجارت بین الملل سازمان ملل متحد (آنسیترال)، آمریکا، انگلستان و ایران مورد بررسی واقع شده و مبانی تشکیل دهنده این قوانین که عمدتا بر اصولی چون بی طرفی رسانه ای، بی طرفی فنی و تکنولوژی، اصل هم ارزی عملکردی استوار است مورد تحلیل قرار گرفته است.

اهم اصطلاحات حوزه تجارت الکترونیکی نیز با ارجاع به قوانین مصوب در این حوزه با نگاهی تطبیقی از جمله دیگر مباحث این مجلد است و در پایان مروری بر روش مطالعات تطبیقی صورت گرفته و برای رفع موانع حقوقی در فضای مجازی نقشه راهی ترسیم شده است.

این مجلدات به دیباچه پرفسور حسین میر محمد صادقی استاد دانشکده حقوق دانشگاه شهید بهشتی و نیز پرفسور گرنت هاولز رئیس دانشکده حقوق دانشگاه منچستر انگلستان رسیده است.
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری