نقش مرجعیت شیعه در تحولات سیاسی عراق

نقش مرجعیت شیعه در تحولات سیاسی عراق

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : محمدتقی قاسم زاده

توضیحات

نقش مرجعیت در همه دوران‌ها، نقش حساس و کلیدی بوده است و مراجع همواره، نقش محوری و رهبری دارند، یعنی مردم را می‌توانند به گرد خود آورند، تا به مقاصد تعیین‌شده، رهنمون سازند. این نقش‌ حساس و مهم را می‌توان در تحولات سیاسی ایران و عراق بیش‌تر دید. در ایران، با مرجعیت حضرت امام خمینی (ره) انقلاب اسلامی پیروز شد و مردم از ظلم و ستم رهایی یافتند. در عراق نیز مراجعی چون آیت‌الله حکیم، آیت‌الله صدر و مخصوصا آیت‌الله سیستانی با آگاهی و درایت توانستند عراق را از پرتگاه‌های اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و مخصوصا سیاسی نجات دهند و همه را به وحدت و یکپارچگی دعوت کنند، تا عراق بتواند در مقابل همه استکبارهای جهانی، به خصوص آمریکا و متحدانش ایستادگی کند، تا به هدف نهایی خود که همان «عراقی آزاد» است برسند. در این راستا، کتاب حاضر به بررسی مساله مرجعیت و نقش آن در تحولات سیاسی عراق در فاصله سال‌های 1968 تا 2006 میلادی اختصاص دارد.
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری