در شبستان عرفان: مجموعه رسائل فارسی از پیران ایران

در شبستان عرفان: مجموعه رسائل فارسی از پیران ایران

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی

توضیحات

مقدمه، تصحیح و تعلیق: نجیب مایل هروی در این کتاب پنج متن کهن از از پیران ایران به تصحیح استاد نجیب مایل هروی آورده شده است. اولین رساله نگاشته‌ای است با عنوان «مناقب حاتمی جوینی» که در آن از سیرت، چگونگی سیروسلوک، برخی از اقوال همه‌پسند و پاره‌ای از آثار منظوم، چند نامه و مکتوب، احوال خاندان، مریدان و خلیفگان و وصایای شیخ ضیاءالدین ابوبکر فرزند ابوالعلاء حاتمی جوینی یاده شده یا نقل گردیده است. «تحفة الفقیر» دومین رساله این مجموعه رساله‌ای است در زمینه خلوت، ذکر، انواع آن و چگونگی تأثیر آنها و تجلی، انواع تجلیات در اطوار سبعه قلب از جبرئیل خرم‌آبادی که خود را مرید شیخ نورالدین عبدالرحمن اسفراینی معرفی کرده است. «رباعیات خواجه ابوالوفا خوارزمی»، منظومه «رموز العاشقین» و «شرح شعر حافظ» دیگر رساله‌های این مجموعه را شکل می‌دهند. حق تکثیر: گفتار، 1369
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری