اقتصاد سیاسی ایران: از مشروطیت تا پایان سلسله پهلوی

اقتصاد سیاسی ایران: از مشروطیت تا پایان سلسله پهلوی

  • 2.3 (6 رای)
  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : محمدعلی همایون کاتوزیان

توضیحات

بررسی مستند و مستدل و کارشناسانه ای از تحولات اقتصاد ایران از اوان مشروطه تا انقلاب اسلامی به موازات گزارشی تاریخی از فراز و نشیب های سیاسی و اجتماعی ایران در این دوران . نویسنده این دوران را به چهار مرحله تقسیم می کند . نخست دوره مشروطه که تحت عنوان دولت و انقلاب بررسی می شود . سپس دوره ی سلطنت رضاشاه که زیر عنوان دولت و ضدانقلاب بدان می پردازد . پس از آن ، بخش فترت ، دموکراسی و دیکتاتوری است درباره ی رویدادهاو اوضاع زمان اشغال ایران در جنگ دوم و دمکراسی متعافب آن که به دیکتاتوری انجامید . آخرین مرحله دوره ی استبداد نفتی و توسعه ی اقتصادی است که سال های 32 تا 57 را در برمی گیرد و نویسنده استبداد و تظاهر به مدرنیسم را ویژگی آن می شمارد . علم اقتصاد به خاطر وارداتی بودن نظریه پردازی در ایران از بحران بی هویتی رنج می برد. کتاب حاضر بر آن است با بیانی ساده، مدرن و رسا جامع ترین تحلیل های اقتصادی کار بردی را در اختیار خواننده قرار دهد. حق تکثیر: نشر مرکز - ۱۳۷۴ - تهران
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری