سوداگری با تاریخ

سوداگری با تاریخ

  • 5.0 (1 رای)
  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : محمد امینی

توضیحات

پاسخی به <<آسیب شناسی یک شکست>> علی میرفطروس و ناراستی ها درباره ی دکتر محمد مصدق جای گفتگو نیست که در هر دوسوی ارزیابی از دوران زمامداری دکتر محمد مصدق زیاده‌روی و نادرستی‌های بسیاری گفته شده است. راست گردانیدن آن ناراستی‌ها و آگاهی یافتن از جایگاه مصدق در تاریخ ایران را نمی‌توان با خامه‌ای پرکین و سودجویانه انجام داد. نمی‌توان بی‌مایه و دانش بر تاریخ به پژوهش نشست و نام آن را آسیب شناسی دولت مصدق نهاد. کارنامه دولت مصدق را می‌توان و می‌باید که به چالش کشید. ارزیابی از این آزمون کوتاه پر فراز و نشیب و دردناک مردم ایران با دموکراسی و حاکمیت ملی، کاری است که باید به دور از جنجال و سوداگری‌های سیاسی و مالی باشد و نه در پرتوی سند سازی و ناراست گویی به سودای درهم و دیناری. برای بررسی و ارزیابی از آن دوران، به این روش بیهقی نیاز است که نوشت « آن چه گویم از معاینه گویم » و « گرد روایا و خبایا برگردم تا هیچ چیز از احوال پوشیده نماند » .
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری