درسی از دیوان حافظ

درسی از دیوان حافظ

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : علی اصغر حکمت

توضیحات

انس دیرینه و تسلط علی اصغر حکمت به اشعار حافظ و نیز تجارب آموزشی و تربیتی او سبب شد که استاد رشید یاسمی از او تقاضای کتابی درباره جنبه تربیتی و تعلیمی اشعار حافظ کند. گر چه شأن غزلیات سحرانگیز حافظ بسی بالاتر است اما این نگاه به اشعار لسان الغیب هم می تواند برای طالبان علم و معرفت خالی از لطف نباشد. طلب معرفت، قابلیت ذاتی، انتخاب استاد، اغتنام فرصت، صدق نیت، صبر و ثبات، توکل، ‌ترک نفس، نیکوکاری، قبول نصیحت، حسن خلق و عزت نفس نکات تربیتی از قسمت اول کتاب یعنی نظام تعلیم و تربیت است و در قسمت دوم معارف معنوی اشعار واکاوی شده است. در باب عشق و عقل، پیر مغان، جام جهان بین،‌ حیرت، کتاب طبیعت،‌ معلمین ظاهری، اسباب علوم رسمی، تأثیر قرآن و حکمت در اشعار حافظ نیز نکاتی بیان شده است. علی اصغر حکمت این کتاب را در سال 1320 شمسی در شیراز به چاپ رساند. حق تکثیر: نویسنده پیش از 59 درگذشته است
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری