An Etymological Dictionary of Persian , English and other Indo-European Language

An Etymological Dictionary of Persian , English and other Indo-European Language

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : انگلیسی
  • نویسنده : Ali Nourai

Description

فرهنگ ریشهٔ واژگان فارسی کتابی بی‌نظیری است که برای نخستین بار نتایج تحقیقات و آراء زبان شناسان و ایران شناسان، در بارة ریشة واژگان فارسی را به شکل جامعی گرد آوری کرده و هر واژه را با مشتقات واژ‌ه‌های فارسی امروزی پیوند داده است‌. در کارهای پیشین تعداد واژه ها محدود بودند و اشاره ای به مشتقات آن ها در زبان فارسی امروزی نشده بود و به عنوان فرهنگ ریشة واژگان فارسی قابل استفاده نبود این بررسی در تمام موارد بر پایة اسناد و منابع و مآخذ بوده که برای پیگیری علاقمندان همراه با شمارة صفحة آن ها درج شده است. اشتقاق واژه ها و ریشه های آن ها به شکل گرافیکی ارائه شده است و راهنماهای مختلف آن به زبان فارسی و انگلیسی نوشته شده است تا بتواند تسهیلاتی در تحقیقات آینده برای جمع آوری و تکمیل ریشة واژگان فارسی فراهم سازد . ویژگی های اصلی این فرهنگ عبارت هستند از: 1. گردآوری ریشه و درخت ۴۷۰۰ واژة فارسی ( ۹۰۰۰ واژة ایرانی) 2. ثبت بالغ بر ۱۷۴۰۰ واژة همریشه با واژة فارسی در بیش از ۵۰ زبان 3. استفاده از روش ترسیمی برای نمایش درخت ها 4. واژه یاب جداگانه برای هر یک از زبان ها 5. ضبط اشتقاق واژه ها با استناد به منابع و مآخذ همراه شمارة صفحات 6. استفاده از حروف لاتینی برای تلفظ واژه ها 7. استفاده از اشعار برای نشان دادن کاربرد واژ ها در فرهنگ حاضر برای هر واژه فارسی لغت های همریشة آن در زبان انگلیسی و بسیاری از زبان های دیگر بررسی شده است و روی هم‌رفته ۱۷۴۰۰ واژه از ۱۶۰۰ ریشة متفاوت گردآوری و تجزیه شده است که می‌توان آن‌ها را به تعداد تقریبی زیر تفسیم بندی کرد thvفا فارسی ۴۷۰۰ سایر زبان های ایرانی ۴۳۰۰ انگلیسی ۳۳۰۰ لاتین و یونانی ۱۵۰۰ هندـ اروپایی ( ریشه) ۱۴۰۰ عربی و عبری ۸۰۰ فرانسه و آلمانی ۴۰۰ سانسکریت و هندی ۴۰۰ مجموع زبان های دیگر ۷۰۰
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری