هندسه ترسیمی و رقومی سال ششم ریاضی نطام قدیم - سال 1345

هندسه ترسیمی و رقومی سال ششم ریاضی نطام قدیم - سال 1345

  • 4.2 (5 رای)
  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی

توضیحات

این کتاب توسط اقایان موسی آذرنوش،احمد بیرشک،جهانگیر شمس آوری،عبدالغنی علیم مروستی،پروفسور تقی فاطمی،باقر نحوی و محسن هنر بخش نگارش یافته بود و بر طبق ماده 3 قانون کتابهای درسی برای تدریس در سال ششم ریاضی نظام قدیم برگزیده شده بود در بین تمامی کتاب های دوره دبیرستان در رشته ریاضی نظام قدیم کتاب هندسه رقومی و ترسیمی شاید مشکل ترین درس بود. لیکن برای انان که دارای ذهنی خلاق و قدرت تجسم عالی بودند این کتاب یکی از پر خاطره ترین کتاب ها بود. امروزه با استفاده از نرم افزار قدرتمند اتوکد در شرکت های طراحی و مهندسی که تمامی تعاریف و قضایای این کتاب گنجانده شده است می توان پیچیده ترین قطعات که دارای کار برد های فنی و مهندسی هستند طراحی کرد و یابرای ساخت انها قالب سازی کرد با استفاده از این دست اورد ها امکان سری سازی قطعات خودرو و دیگر قطعات فراهم است. به هر حال اکنون کسانی که با این قبیل مشاغل سر و کار دارند شاید این کتاب را مفید یابند. در گذشته برای این درس و درس متمم ان (رسم فنی) دانش اموزان ناگذیر از خرید وسایل ترسیم مانند خط کش تی، شابلون پرگار کاغذ کالک و مداد bh بودند و چه بسا گم کردن مداد تراش و یا پاک کن می توانست دانش اموز را از تکمیل رسم خود باز دارد. حق تکثیر: کلیه حقوق این کتاب به وزارت اموزش و پرورش پیش از انقلاب تعلق داشت
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

  • یاسین مجلسی
    (13:55)   1398/6/17
    گزارش تخلف گزارش تخلف دارد
    با سلام،
    سالها پیش این کتاب از درسهای سال آخر دیپلم دبیرستان ما بود. در حال حاظر من فارق التحصیل دکترای راه و ساختمان هستم. هر چند من تمام دوران دانشگاه را در انگلستان گذرانده ام ولی این کتاب تمام ریزه کاری های هندسی و کارهای سه بعدی را به من آموخت. من متولد سال 1337 هستم شاید خیلی گذشته باشد ولی باور کنید، تا آخرین قرارداد کاری من که ماه پش بود و کاری بسیار حرفه ای میبایست ارائه کنیم بصورت تیمی، از کاربردها و ستاوردهای پایه ای این کتاب استفاده شد و بسیار مورد مسرت واقع شد.
    دست یک یک نویسندگان و صاحب نظران خوش فکر و گردآورنده این کتاب را میفشارم
    یاسین مجلسی
    17 شهریور 1398

بارگزاری