نوابیغ

نوابیغ

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی

توضیحات

نویسنده: عبدالله محمودیان و عفت چهره گشا نوابیغ چه کسانی هستند؟! اشتباه نکنید! نوابیغ جمع نابغه نیست. نوابیغ به کسانی اطلاق می‌شود که ادعای نبوغ دارند! دکتر محمودیان استاد و رئیس دانشکده ریاضی دانشگاه شریف و مدیر انجمن ریاضی ایران (در زمان نگارش مقاله) و همکارشان خانم چهره گشا که از جوشش روزافزون نوابیغ در سالهای اخیر به تنگ آمده اند با آفرینش این اصطلاح آنها را اینگونه توصیف می‌کنند:”کسانی که سعی دارند ناممکن ها را ممکن کنند، مسائل حل نشده معروف را حل کنند، بنیانگذار نظریات بی اساسند، فکر می‌کنند می توانند دنیا را متحول کنند و مثلاً با فرمول ریاضی که اختراع کرده اند بشریت را نجات دهند، فلسفه و عرفان و برزخ و روح را ثابت می‌کنند، عموماً سواد و تخصص کافی و مرتبط ندارند، به موفقیت های کوچک قانع نیستند، حرف ها و ادعاهای بزرگ و غریب دارند، به افراد رده بالای کشور مراجعه می‌کنند؛ زیرا که مدیران سطح پایین را شایسته نمی‌دانند، (با استفاده از بیسوادی موجود) با رسانه های دولتی مصاحبه می‌کنند، تبلیغات می‌کنند، کتاب چاپ می‌کنند، به خاطر نظریه شگفت انگیزشان نگران امنیت خودشان هستند، توهم حمایت دول خارجی یا سرقت ایده‌شان را دارند. و …” نویسندگان مقاله که از حمایت برخی مسئولین کشور از نوابیغ شگفت زده شده اند راه حل هایی نیز برای مقابله با این افراد معرفی می‌کنند. باید در نظر داشت که این اساتید گرانقدر ریاضی شایسته و بایسته فقط در موضوع مورد تخصص خود به بررسی این قشر پرداخته اند، اما امروز با نگاهی ساده می ‌توان رد پای نوابیغ را در همه موضوعات و تخصص هایی خاص دید. عرصه های حرفه ای علم کشورمان که توسط این دسته لوث و لجن مال شده را در مثال هایی همچون “تولید انرژی هسته ای توسط دختر نوجوان در زیرزمین” ، “خودرو بدون سوخت” ، “ماشین زمان” ، “تغییر نظریات مدال های انیشتین” و صدها ادعای پزشکی، روانپزشکی، فیزیک، شیمی، زیست شناسی و غیره می توان دید. حق تکثیر: دریافت این مقاله روی سایت دانشگاه شریف موجود هست
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

  • حسن دینبلی
    (02:12)   1398/5/3
    گزارش تخلف گزارش تخلف دارد
    ۲۲ کتاب علمی فنی تحقیقی تخصصی ما را در هندسه مدرن که منتشرشده است فقط نگاه کنید

بارگزاری