دفاع عقلانی از دین

دفاع عقلانی از دین

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی

توضیحات

پرسش و پاسخ با استاد مصطفی ملکیان پیرامون مقوله دفاع عقلانی از دین مصطفی ملکیان ( ۱۳۳۵ شهرضا) متفکر ، نویسنده، مترجم و ویراستار و روشنفکر بر جسته ایرانی است. ملکیان تحصیل در رشته مهندسی مکانیک را در دانشگاه تبریز به سال ۱۳۵۲ آغاز کرد، اما آن را رها کرد و به سراغ فلسفه رفت. او تحصیل در حوزه و دانشگاه را هم‌زمان پی گرفت. وی در سال ۱۳۶۵ در رشته فلسفه موفق به اخذ مدرک لیسانس شد و با اینکه تنها یک گام تا دفاع از پایان نامه کارشناسی ارشد فلسفه اسلامی دانشگاه تهران فاصله داشت به دلایلی از ادامه تحصیل انصراف داد. سپس به قم رفت و سالیانی نیز به تحصیل در حوزه علمیه قم پرداخت. وی از شاگردان موسسهٔ آیت‌الله شیخ محمد تقی مصباح یزدی بود و در آنجا هم به تدریس پرداخت. ویرایش کتاب «جامعه و تاریخ» آیت‌الله مصباح یزدی از نتایج این همکاری است. اما به دلایلی همکاری‌اش را قطع نمود و به تهران عزیمت کرد. او در قم از شاگردی جوادی آملی، انصاری شیرازی و بهاءالدینی بهره برد.[نیازمند منبع] از هم‌مباحثان وی عبدالرسول عبودیت است. وی اکنون به تدریس فلسفه در مراکز پژوهشی قم از جمله دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم و دانشگاه‌هایِ تهران اشتغال دارد و تابحال چندین پایان‌نامهٔ دانشگاهی با هدایت و مشاورهٔ او به سرانجام رسیده‌است. روش وی در طرح مسائل فلسفی، تحلیلی و در محتوا وجودگرایانه می‌باشد. انتقادات او به فلسفه اسلامی در خور تامل است.
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری