چگونه یک راهنمای لوگو برای مشتری بسازیم

چگونه یک راهنمای لوگو برای مشتری بسازیم

  • کاربرد : طراحی راهنمای لوگو
  • نوع فایل : نرم افزار
  • زبان : فارسی
  • سیستم عامل : Windows-Mac-Linux
  • سال تولید : 2010

توضیحات

گاهی کار کردن روی پروژه طراحی لوگو با چالش هایی مواجه می شود، مخصوصا زمانی که برای یک کمپانی تازه تاسیس کار می کنید که برای معرفی خود و محصولشان نیاز به یک هویت دارند. بر خلاف انتظار در این پست قصد نداریم فرایند چگونگی طراحی یک لوگو را توضیح دهیم، بلکه می خواهیم یاد بگیریم چگونه بر اساس لوگویی که طراحی کرده و تاییدیه آن را از مشتری گرفته ایم، یک راهنمای لوگو برای آنها بسازیم.


هدف قرار دادن مشتری


قبل از اینکه کار طراحی راهنمای لوگو را آغاز کنید، ابتدا باید بدانید چه کسی از این راهنما استفاده می کند، مشتری و یا کارفرمای مشتری، چه چیزی از این راهنما عاید آنها می شود، چگونه و کجا می توانند به این راهنماها دسترسی پیدا کنند (این راهنما می تواند به صورت یک فایل دیجیتالی مثل PDF و یا یک کتابچه چاپی از راهنمای لوگو باشد) و آخرین چیز اینکه چرا راهنماهای لوگو تولید می شوند؟

جمع آوری اطلاعات لازم


وقتی دلایل ضرورت ساخت راهنمای لوگو را فهمیدید، می توانید شروع به جمع آوری اطلاعات لازم و ضروری کنید که به مخاطب هدف شما کمک می کند تا محتوا را از طریق لوگویی که شما طراحی کرده اید درک کند. شما باید این نکته را به یاد داشته باشید که دنبال کردن راهنمای لوگو برای کمک به برقراری ارتباط میان ایده و مفهوم ذهنی شما با مخاطب برند می باشد.

طراحی راهنمای لوگو


در طراحی راهنمای لوگو بهتر است چشم و احساس خود نسبت به برند را با هم هماهنگ کرده و آن را روی راهنما اعمال کنید. به هر حال گاهی هم بهترین راه این است آن را خیلی ساده و مرتب طراحی کنید.
در حین طراحی کتابچه یا کاغذ راهنمای لوگو، نکاتی وجود دارد که باید آنها را در نظر داشته باشید تا مخاطب بهتر مفهوم آن را درک کنید. این نکات عبارتند از:




- ایجاد خطوط جداکننده بین موضوعات. برای مثال، اگر در ابتدا بخش معرفی و سپس بخش پالت رنگ را دارید، باید این دو قسمت را با استفاده از خطوط یا نوارهای جدا کننده از هم جدا کنید و یا حتی هر بخش را روی یک صفحه جدید قرار دهید.
- یک معرفی قابل فهم و یا یک صفحه مرور کلی بنویسید تا دلیل تولید راهنما را شرح دهد.
- به یاد داشته باشید که این یک راهنماست، بنابراین سعی کنید کاربر را مجذوب کنید. سعی کنید توضیحات ساده و کوتاه باشد.
- در تایپوگرافی به سلسله مراتب توجه داشته باشید. همیشه تایپوگرافی عناوین و سرفصل ها با معرفی و بدنه و یا محتوا متفاوت است.
- در راهنمای لوگوی خود از مثال هایی برای اینکه نشان دهد لوگو باید چگونه باشد استفاده کنید؛ مثلا سایز کوچک لوگو برای چاپ و یا برای آیکون های وب سایت.
- همیشه مشکلات استفاده نامناسب و مدیریت نامطلوب لوگو را به آنها گوشزد کنید، همچنین باید ها و نباید ها را نیز با چند مثال روشن به آن ها یادآور شوید.

توزیع راهنماهای لوگو
زمانی که می خواهید راهنماها را توزیع کنید، می توانید یک PDF تولید کنید و یا آن را به صورت چاپی ارائه نمایید. این بستگی به نوع درخواست مشتری و مخاطب شما دارد. شما همیشه باید فایل اصلی را در Adobe Illustrator نگهداری کنید، چون حفظ کیفیت نسخه های چاپی در برنامه هایی که بر مبنای وکتور هستند راحت از نگهداری آنها در فتوشاپ است. برای توزیع راهنما به صورت دیجیتالی، آنها را در Master InDesign File و نه در Acrobat ایجاد کنید تا داده ها را برای استفاده مجددا ذخیره کنید.

دانلود رایگان


ما یک راهنمای لوگوی ساده طراحی کرده ایم که شما می توانید آن را دانلود کرده و به عنوان الگو استفاده کنید.
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری