کلزا، مطالب کمتر گفته شده

کلزا، مطالب کمتر گفته شده

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • چاپ و سال / کشور: 2018

توضیحات

کلزا، مطالب کمتر گفته شده کتاب کلزا، مطالب کمتر گفته شده به معرفی و بررسی نکاتی درباره‌ی گیاه کلزا مانند نحوه‌ی آبیاری، کنترل آفات و انواع کودهای مناسب این گیاه می‌پردازد. کلزا به دلیل داشتن اسید چرب مناسب توانایی جوانه زنی و رشد در دماهای پایین و سازگاری نسبتا خوب این گیاه با شرایط آب و هوایی مختلف امکان کشت در مناطق وسیعی از کشور را دارا است. این گیاه پر نیاز و کود‌پذیر است و در دوره رشدی خود مقدار قابل توجهی از عناصر خاک را برداشت می‌کند. در بخشی از کتاب کلزا، مطالب کمتر گفته شده می‌خوانیم: کمبود آب اصلی‌ترین عامل محدودکننده تولید در گیاهان زراعی به شمار می‌رود. کمبود آب و ریزش دانه در طول مدت برداشت و قبل از آن از مهم‌ترین عوامل کاهش محصول کلزا در ایران و مناطق خشک و نیمه خشک جهان می‌باشد. کلزا به کمبود رطوبت خاک به خصوص در دوره زایشی بسیار حساس است. دوره گل‌دهی و مراحل اولیه نمو غلاف و دانه در کلزا از دیدگاه نیاز آبی مراحل بحرانی به حساب می‌آیند. تنش در مرحله گل‌دهی سبب کاهش ارتفاع، قطر طوقه، طول گل آذین، طول خورجین، وزن هر دانه، عملکرد دانه، روغن، فتوسنتز و افزایش درصد ریزش دانه می‌شود همچنین بر دانه‌بندی و میزان عملکرد دانه، روغن و فتوسنتز نیز تاثیر دارد. بنابراین تامین آب کافی برای گیاه کلزا در مراحل گل‌دهی و پر شدن دانه‌ها، برای دستیابی به علمکرد بالا بسیار با اهمیت است. با توجه به اینکه در بسیاری از اراضی زراعی ایران وقوع کمبود آب با مراحل گل‌دهی و پر شدن دانه‌ها در کلزا همزمان است، شناسایی ارقام محتمل و مقاوم به خشکی کلزا، برای توسعه کشت دانه‌های روغنی در کشور، اهمیت ویژه‌ای دارد. کلمات کلیدی: گیاه کلزا، گیاه شناسی کلزا، روش کاشت کلزا، مراحل رشد کلزا، کاشت داشت برداشت کلزا، آبیاری کلزا، زمان برداشت کلزا، روغن کلزا، خواص دانه کلزا، خواص گیاه کلزا، کلزا pdf، برچسب‌ها: گیاه کلزا، گیاه شناسی کلزا، روش کاشت کلزا، مراحل رشد کلزا، کاشت داشت برداشت کلزا، آبیاری کلزا، زمان برداشت کلزا، روغن کلزا، خواص دانه کلزا، خواص گیاه کلزا، کلزا pdf
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری