رمان جام جمشید

رمان جام جمشید

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : شروین وکیلی
  • چاپ و سال / کشور: 2017

توضیحات

رمان جام جمشید کتاب جام جمشید نوشته شروین وکیلی در سال ۱۳۸۶ به سفارش بنیاد فارابی برای ساخت سریالی از زندگی غیاث‌الدین جمشید کاشانی نوشته شد. قرار و مدارمان با فارابی آن بود که رمانی نوشته شود و بر مبنای آن با همکاری خودم فیلمنامه‌ای تنظیم شود و سریال از روی آن در کاشان و سمرقند ساخته شود. بعدتر البته داستان از چارچوب معنایی این رمان خارج شد و کارها به شکلی پیش رفت که سریالی که درباره‌ی جمشید کاشانی ساختند در عمل ربطی به این رمان نداشت، جز آن که گفتگوهایی و خط سیری محو و کلی را از آن حفظ کرده بودند. به هر روی این تجربه‌ی سه همکاری‌ام با نهادهای فیلم‌ساز بارآور بود و به نوشته شدن سه چهار رمان تاریخی انجامید که هر چند با سلیقه‌ی فیلم‌سازان سفارش دهنده سازگار نبود، اما جداگانه گروهی از مخاطبان را به خود جلب کرد. کلمات کلیدی: جمشید شاه، جام گیتی نما، غیاث الدین جمشید کاشانی، جمشید کاشانی، زندگینامه غیاث‌الدین جمشید کاشانی، برچسب‌ها: جمشید شاه، جام گیتی نما، غیاث الدین جمشید کاشانی، جمشید کاشانی، زندگینامه غیاث‌الدین جمشید کاشانی
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری