شگفتی‌های دانشمندان ایرانی

شگفتی‌های دانشمندان ایرانی

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : مجید خالقیان
  • چاپ و سال / کشور: 2017

توضیحات

شگفتی‌های دانشمندان ایرانی کتاب حاضر با عنوان شگفتی‌های دانشمندان ایرانی نوشته مجید خالقیان تمامی شگفتی‌های دانشمندان ایرانی از دوران باستان تا دوره‌های پس از اسلام را روایت کرده است. ایران در طول تاریخ چند هزار ساله خود دانشمندان و اندیشمندان فراوانی را به خود دیده است و این دانشمندان کارهای ارزنده و قابل توجهی انجام داده‌اند. دانشمندان ایرانی در سطح جهانی شهرت داشتند و مورخان از شگفتی‌های کارهای آن‌ها یادکرده‌اند. شوربختانه چندی است که عده‌ای در اظهاراتی نادرست می‌گویند ایران پیش از اسلام اصلاً دانشمند نداشته است! این اظهارات عجیب است چرا که اگر به منابع پس از اسلام نگاه کنیم، دانشمندان ایران باستان، نماد خردورزی و دانشمندی بوده‌اند؛ از جمله بزرگمهر و برزویه که فراوان از آن‌ها یاد شده است. این در حالی است که در طول تاریخ ایران از جمله پس از تهاجم الکساندر مقدونی و  پس از تهاجم خلفای عربی، اسناد و مدارک فراوانی نابود شدند و شوربختانه با آنکه آثار فراوان هنری و علمی از ایران باستان به جا مانده، اما نام پدیدآورندگان و گروه‌هایی که در ساختن آن‌ها نقش داشته‌اند به دست ما نرسیده است. درواقع کارهای ارزنده دانشمندان ایرانی پس از اسلام در ادامه کارهای دانشمندان ایران باستان بوده است و همه دانشمندان ایرانی در همه زمان‌ها ارجمند هستند. کلمات کلیدی: دانشمندان ایرانی، شگفتی‌های دانشمندان ایرانی، دانشمندان پس از اسلام، دانشمندان ایرانی دوران باستان، دانشمندان تاریخ ایران، برچسب‌ها: دانشمندان ایرانی، شگفتی‌های دانشمندان ایرانی، دانشمندان پس از اسلام، دانشمندان ایرانی دوران باستان، دانشمندان تاریخ ایران
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری