اسطوره‌شناسی ایزدان ایرانی

اسطوره‌شناسی ایزدان ایرانی

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : شروین وکیلی
  • چاپ و سال / کشور: 2017

توضیحات

اسطوره‌شناسی ایزدان ایرانی کتاب اسطوره‌شناسی ایزدان ایرانی یکی از مجموعه کتاب‌های شروین وکیلی است که با دیدگاهی سیستمی بازخوانی و تحلیل اساطیر ایرانی را هدف گرفته است. تابه‌حال از این مجموعه سه کتاب با عنوان‌های، اسطوره‌شناسی پهلوانان ایرانی، اسطوره‌شناسی آسمان شبانه و اسطوره‌ی آفرینش بابلی انتشار یافته است. کتابی که در دست دارید به شرح و تحلیل روایت‌های مربوط به ایزدان باستانی ایران می‌پردازد و پیوندهایشان را با داستان‌های هندی و یونانی وارسی می‌کند. پرسش اصلی این نوشتار سرمشق نظری حاکم بر صورت‌بندی مفهوم خداوند و خدایان در ایران‌زمین و الگوهایی است که برای رمزگذاری امر قدسی در این حوزه‌ی تمدنی تکامل یافته است. برای نمایش چگونگی گذار از نگرش پیشازرتشتی به عصر یکتاپرستانه بخش از بزرگی از متن به شرح و تحلیل شاخه‌های گوناگون آیین مهر اختصاص یافته است. کلمات کلیدی: باستان شناسی، اسطوره های ایران باستان، افسانه های ایران باستان، اسامی اساطیر ایران باستان، اسطوره شناسی ایران، برچسب‌ها: باستان شناسی، اسطوره های ایران باستان، افسانه های ایران باستان، اسامی اساطیر ایران باستان، اسطوره شناسی ایران
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری