اسطوره‌ی آفرینش بابلی

اسطوره‌ی آفرینش بابلی

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : شروین وکیلی
  • چاپ و سال / کشور: 2017

توضیحات

اسطوره‌ی آفرینش بابلی کتاب اسطوره‌ی آفرینش بابلی نوشته شروین وکیلی در باب انوما الیش که نام حماسه آفرینش در اسطوره‌های بابلی و یکی از کهن‌ترین روایت‌ها دربارهٔ آفرینش هستی نوشته شده است. متنی که ابتدا به زبان سومری سروده شده و بعد در روایت اکدی به دست ما رسیده است. در این کتاب شرحی بر ظهور مفهوم آفرینش گیتی در جهان باستان و تعبیر نام‌های الهی مورد بحث قرار می‌گیرد و نسخه‌های عبرانی و یونانی و اوستایی در کنار هم بازبینی می‌شوند تا تصویری از تکوین مفهوم خداوند به مثابه معماری جنگاور به دست آید. در این کتاب ترجمهٔ پارسی کل متن انوماالیش هم گنجانده شده است. کلمات کلیدی: تاریخ ایران، آفرینش هستی، آفرینش جهان هستی، دانلود کتاب اسطوره‌ی آفرینش بابلی، انوما الیش، انوماالیش، دانلود رایگان کتاب اسطوره‌ی آفرینش بابلی، اسطوره‌ی آفرینش بابلی، کتاب اسطوره‌ی آفرینش بابلی، برچسب‌ها: تاریخ ایران، آفرینش هستی، آفرینش جهان هستی، دانلود کتاب اسطوره‌ی آفرینش بابلی، انوما الیش، انوماالیش، دانلود رایگان کتاب اسطوره‌ی آفرینش بابلی، اسطوره‌ی آفرینش بابلی، کتاب اسطوره‌ی آفرینش بابلی
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری