دین کوروش بزرگ چه بود؟ برسی یک پندار غلط (کوروش و مردوک)

دین کوروش بزرگ چه بود؟ برسی یک پندار غلط (کوروش و مردوک)

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : مجید خالقیان
  • چاپ و سال / کشور: 2016

توضیحات

دین کوروش بزرگ چه بود؟ برسی یک پندار غلط (کوروش و مردوک) نویسندگان: مجید خالیان-کوروش شهرکی-پوریا پارسا یکی از مواردی که همواره مورد بحث پژوهشگران قرار گرفته، دین کوروش بوده است و نظرات گوناگونی درباره آن مطرح شده است. مسلم است که پادشاهان هخامنشی از جمله کوروش بزرگ دارای تسامح مذهبی بودند و به باورهای اقوام گوناگون احترام می‌گذاشتند. با این حال به نظر می‌رسد کوروش یکی از آیین‌های ایرانی را داشته و پرستنده اهورامزدا به عنوان خالق و آفریننده یکتا بوده است. اما این روزها می‌بینیم که عده‌ای با سطحی نگری بیان می‌کنند که کوروش بت پرست بوده است!! در این نوشتار برآنیم تا اشاراتی به منابع داشته باشیم و نظر چند تن از تاریخ‌دانان را در مورد دین کوروش بیان کنیم. کلمات کلیدی: هخامنشیان، دین زرتشت، دین کوروش، کوروش کبیر، برچسب‌ها: هخامنشیان، دین زرتشت، دین کوروش، کوروش کبیر
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری