کمونیسم و اندیشه اشتراکی در ایران

کمونیسم و اندیشه اشتراکی در ایران

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : یرواند آبراهامیان
  • مترجم : بهرنگ رجبی
  • چاپ و سال / کشور: 2015

توضیحات

کمونیسم و اندیشه اشتراکی در ایران آنچه می‌خوانید مقاله‌ای است از یرواند آبراهامیان، استاد تاریخ کالج باروک نیویورک که در مجله مطالعات خاورمیانه (Middle East Studies) منتشر شده و به بررسی حزب توده ایران و فرقهٔ دموکرات آذربایجان می‌پردازد. ایران پدیده ی نادر داشتن همزمان دو حزب کمونیست طرفدار شوروی را تجربه کرده: حزب توده ایران و فرقه ی دموکرات آذربایجان. حزب توده را حلقه ای از روشنفکران جوان مارکسیست کمی بعد از حمله ی سال  2919 انگلستان و شوروی به ایران در تهران راه انداختند. حزب ظرف دو سال بدل شد به نهضتی ملی با حامیانی بسیار میان روشنفکران و طبقه ی کارگر. تا پیش از سرکوب سال 2991، حزب نیرویی مهم باقی ماند. فرقه ی دموکرات را گروهی از کمونیست های کهنه کار به سرکردگی جعفر پیشه وری در تابستان 2911 در تبریز پایه گذاشتند... کلمات کلیدی: اندیشه سیاسی، عقاید کمونیست، حزب کمونیست، فرقه دموکرات، کمونیسم، حزب کمونیست، اندیشه اشتراکی، سیاست در ایران، برچسب‌ها: اندیشه سیاسی، عقاید کمونیست، حزب کمونیست، فرقه دموکرات، کمونیسم، حزب کمونیست، اندیشه اشتراکی، سیاست در ایران
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری