نجوای زیتون بن و آذرخش

نجوای زیتون بن و آذرخش

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : هومر-سافو
  • مترجم : شاپور احمدی
  • چاپ و سال / کشور: 2015

توضیحات

نجوای زیتون بن و آذرخش هومِر (در یونانی: Ὅμηρος هُمرُس) شاعر و داستانسرای یونانی است. وی احتمالاً در حدود ۸۰۰ سال (بعضی این تاریخ را ۲۰۰۰ سال ذکر کرده) پیش از میلاد می‌زیسته‌است. این تنها چیزی است که درباره هومر می‌دانیم. تنها آثار به جای مانده از وی، دو گلچین شعر به نام‌های ایلیاد و ادیسه است. همه‌ی آنچه که ما درباره تاریخ و افسانه‌های یونان باستان می‌دانیم از موضوع‌های همین شعرها گرفته شده‌است. زندگی او را در قرن نهم ق. م. نوشته‌اند. در پایان زندگی نابینا شد و از شهری به شهری می‌رفت و اشعار رزمی خود را به نوای چنگ میخواند. هرودوت با قاطعیت نوشته است که داستانسرایی بنام هومِر وجود داشته که در قرن نهم ق. م. می‌زیسته؛ از آنجایی که هرودوت بعنوان معتبرترین مورخ دوره باستان، مورد تأیید است، لذا می‌توان پذیرفت که هومِر از اهالی ناحیه اسمیرنا یونان بوده که وقایع مربوط به جنگ تروا را جمع آوری کرده و با لعابی از افسانه و جنبه‌های مافوق انسانی آمیخته است. سافو (به یونانی: Σαπφώ) از شاعران یونانی سده هفتم پیش از میلاد بود. سافو از زمان باستان به عنوان بزرگ‌ترین شاعر ِ غنایی شناخته شده‌است. او نخستین زنی بود که کنار احساسات فردی، حتی خصوصی‌ترین احساسات را در شعر بیان کرد. شعر او بر معاصران‌اش تأثیر بسیار گذاشت و در زمان زندگی‌اش نه تنها در زادگاه‌اش که در جای‌های بس دور نیز خوانده و دکلمه می‌شد. افلاطون او را ایزدبانوی دهم هنر نامیده‌است. کاتولوس [۱] از «سافوی ِ مَرد» نام برده و زاهد آسوری تاتیانوس [۲] او را «روسپی، دیوانهٔ عشق، کسی که هرزگی‌اش را آواز می‌داده» خوانده‌است. کلمات کلیدی: دانلود مجموعه اشعار هومر، دانلود مجموعه اشعار سافو، شعر یونانی، شعر یونانی با ترجمه، ترجمه اشعار هومر، ترجمه اشعار سافو، برچسب‌ها: دانلود مجموعه اشعار هومر، دانلود مجموعه اشعار سافو، شعر یونانی، شعر یونانی با ترجمه، ترجمه اشعار هومر، ترجمه اشعار سافو
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری