چند سهم در سبد داشته باشیم؟

چند سهم در سبد داشته باشیم؟

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : بورسینس
  • چاپ و سال / کشور: 2015

توضیحات

چند سهم در سبد داشته باشیم؟ داشتن بازدهی های بالا با ریسک های پایین همیشه گزینه مطلوب هر سرمایه گذاری بوده است. نظریه جدید سبد سهام که مارکوویتز در 1952 وضع کرد میگوید: تنها کافی نیست که به بازدهی یک سهم خاص نگاه شود. بلکه با سرمایه گذاری در چند سهم مختلف، سرمایه گذار میتواند سود بیشتری از محل شکستن ریسک بین چند سهم مختلف به دست آورد و بدین ترتیب ریسک کل مجموعه را کاهش دهد. این مجموعه ای از سهم‌ها همان سبد سهام نامیده شد. به طور مثال اگر یک سهم با افزایش قیمت دلار افزایش قیمت پیدا کند و سهمی دیگر با افزایش قیمت دلار کاهش قیمت یابد، سبدی که شامل این دو است خود را در برابر هر کاهش یا افزایشی در قیمت دلار بیمه کرده است و در هر دو حالت بازدهی مناسب خواهد داشت. در حالیکه ارائه‌دهنده نظریه جدید سبد سهام (Modern portfolio theory) جایزه نوبل را به خاطر همین نظریه دریافت کرده‌اند، ما تلاش خواهیم کرد تا بطور خلاصه این تئوری دانشگاهی را تشریح نموده و بر بعضی از جنبه‌های مهم‌تر مدیریت سبد سهام تمرکز کنیم. در حالیکه ما هیچ‌گونه رمز و رازی که به شما نشان دهد که چه سهامی در سبد سهام بازده زیادی دارند نداریم، می‌توانیم در این فایل برای تصمیم‌گیری درباره میزان تعداد سهام مناسب در سبدسهام و بعضی از موارد مهم دیگر به شما کمک کنیم. کلمات کلیدی: سبد سهام، سرمایه گذاری در بورس، سهام، بورس، سرمایه گذاری، برچسب‌ها: سبد سهام، سرمایه گذاری در بورس، سهام، بورس، سرمایه گذاری
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری