سرمایه اجتماعی و اعتماد بین نیروی کار

سرمایه اجتماعی و اعتماد بین نیروی کار

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : فرزاد حافظی زاده
  • چاپ و سال / کشور: 2014

توضیحات

سرمایه اجتماعی و اعتماد بین نیروی کار سرمایه اجتماعی واژه ای است که شاید در نگاه اول مفهومی چون ثروت و پول را در ذهن بشر تداعی می کند اما در واقع شاید چنین نباشد. مفهوم سرمایه‌ اجتماعی در سال‌های اخیر در حوزه‌های گوناگون علوم اجتماعی،‌ اقتصاد و اخیرا در علوم سیاسی مطرح شده است. سرمایه‌اجتماعی عبارت است از ارتباطات و شبکه‌های اجتماعی‌ای که می‌توانند حس همکاری و اطمینان را در میان افراد یک جامعه پدید آورند. در این میان نباید از نقش نهادهای مدنی و دمکراتیک و نیز نقش دولت در گشودن چنین فضاهایی غافل شد. به هر روی، امروز بر جامعه‌شناسان ثابت شده که یکی از ابعاد مهم هر توسعه‌ای توجه به سرمایه‌های اجتماعی است. از این‌رو سرمایه‌اجتماعی، یکی از مهمترین شاخصه‌های رشد و توسعه هر جامعه‌ای به شمار می‌آید. مطلب حاضر در چند بخش به بحث درباره سرمایه اجتماعی می‌پردازد. کلمات کلیدی: شبکه های اجتماعی، جامعه شناسی، سرمایه اجتماعی، نیروی کار، برچسب‌ها: شبکه های اجتماعی، جامعه شناسی، سرمایه اجتماعی، نیروی کار
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری