نگاهی اجمالی بر ادبیات در عصر سلطان محمد غزنوی

نگاهی اجمالی بر ادبیات در عصر سلطان محمد غزنوی

  • 5.0 (1 رای)
  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : علی دوستی
  • چاپ و سال / کشور: 2014

توضیحات

نگاهی اجمالی بر ادبیات در عصر سلطان محمد غزنوی در دوره غزنویان  شهر غزنه مرکز تازه و بزرگ علم و ادب شد و شاعران و عالمان از هر جانب برای آموزش سخن وهنر به غزنه روی آوردند، غزنه دار الفنون علم و ادب گشت و مرکز فرهنگ اسلامی و مأمن عالمان و فاضلان و شاعران نام دار گردید و قرینه بغداد شد تا حدی که بغداد در قبالش رونق خود را از دست داد،بی شک  این مهم به لطف سلطان محمد غزنوی رخ داده است. مدرسه ها ، مسجدها، پلها، قصرها و باغها، و دارالعلوم ها، پدید آمدند، دیوان و دفتر با توجه حسن میمندی وزیر، به زبان دری در آمد، سلطان محمود به زبان و ادب دری خدمت زیادی نموده و شاعر و نویسندگان و ادیب را حرمت زیاد می گذاشت وموجب شد . تا حدود (400) شاعر به دربارش گیرد آیند و سلطان خودش هم شعر می گفت چنانچه در ذوق ادبی وی برخی نویسندگان گفته اند که در شعر و ادب، دست خوبی داشته، شاعران و عالمان را نیک می نواخت و صیلتهای گرانبها می داد. در بار سلطان، خود مجمع شاعران پخته و صاحب ذوق، و مرکز اعیان و عالمان گشته بود، که در ادامه، سبب خلق آثار گران بهایی همچون: شاهنامه فردوسی، آثار سنایی، ترجمه کلیله و دمنه بهرام شاهی و کتب دیگر گردید. کلمات کلیدی: دانلود کتاب نقد ادبی، ادبیات در عصر غزنوی، تاریخ ادبیات ایران، شناخت ادبیات در دوران غزنوی، نویستدگان در زمان غزنویان، نقد و بررسی ادبیات، برچسب‌ها: دانلود کتاب نقد ادبی، ادبیات در عصر غزنوی، تاریخ ادبیات ایران، شناخت ادبیات در دوران غزنوی، نویستدگان در زمان غزنویان، نقد و بررسی ادبیات
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری