حسین وارث آدم - مجموعه آثار

حسین وارث آدم - مجموعه آثار

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : علی شریعتی
  • چاپ و سال / کشور: 2014

توضیحات

حسین وارث آدم - مجموعه آثار در زندگی توده مردم ما که زندگیش توده ای انباشته از عقده ها و رنج ها و جراحت ها است و آرزوهای مرده و امیدهای به باد رفته و خواستن های سرکوفته و عشق های بی سرانجام و خشم های فروخورده، و همه نبایستن و نخواستن و نتوانستن و نگذاشتن و نشدن و نگفتن و نرفتن و نه، و نه، و نه! عاشورا زانوی مهربان سرنهادن و دامن محرم گریستن نیز هست و در این فاجعه هولناک بشری، هر کسی فاجعه خویش را نیز می نالد و دل هایی که، در این روزگار، نه حق انتخاب، که حق احساس، و چشم هایی که نه نگاه، که حق اشک، و حلقوم هایی که نه فریاد، که حق ناله نیز ندارند، از عاشورا است که حق های از دست رفته خویش را، هرساله، می ستاید و نیز، غرورهای مجروحی که به نالیدن محتاج اند، اما شرم دارند، و تحمیل لبخند بر لب هایی که در پس آن، ضجه ها پنهان است، و تحمیل آرامش بر چهره هایی که طغیان ها را در خویش و به هر کتمان می کنند، آنان را شهیدی ساخته است که بر روی زمین گام برمی دارد و به هر جا که می گریزد کربلا است، و هر ماهی که بر او می رسد محرم، و هر روزی که بر او می گذرد عاشورا ... شب عاشورا بود، عاشورای سال 49 و چه دردناک شبی بود! بیست سال است که زندگی می کنم. پیش از آن فقط زنده بوده ام و این بیست سال که تمامی عمر حقیقی من بود، همه بر سر یک حرف گذشته است و براده های حیاتم و ذرات وجودم و تکه تکه روحم و قطعه قطعه احساسم و خیالم و اندیشه ام و لحظه لحظه عمرم، همه در حوزه یک جاذبه و مجذوب یک مغناطیس بوده است و بدین گونه، همه حرکت ها و تضادها و تفرقه ها و پریشانی ها در من یک جهت گرفته اند و با یک روح زندگی کرده اند... کلمات کلیدی: عاشورا، اسلام شناسی، دانلود کتاب دکتر شریعتی، دکتر علی شریعتی، دانلود کتاب مذهبی، سخنان شریعتی، کتاب شریعتی، دانلود مجموعه آثار شریعتی، برچسب‌ها: عاشورا، اسلام شناسی، دانلود کتاب دکتر شریعتی، دکتر علی شریعتی، دانلود کتاب مذهبی، سخنان شریعتی، کتاب شریعتی، دانلود مجموعه آثار شریعتی
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری