تحولات ژئوپلتیکی منطقه خاورمیانه

تحولات ژئوپلتیکی منطقه خاورمیانه

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : سلمان انصاری زاده
  • چاپ و سال / کشور: 2014

توضیحات

تحولات ژئوپلتیکی منطقه خاورمیانه نام کامل کتاب: دانلود کتاب تحولات ژئوپلتیکی منطقه خاورمیانه با تاکید بر سه کشور ایران، لبنان و فلسطین نگرش و تحقیق پیرامون رابطه میان انقلاب اسلامی در کشور ایران و تحولات آن در منطقه خاورمیانه بخصوص در حوزه جغرافیایی لبنان و فلسطین از این منظر حائز اهمیت است که این تحولات ژئوپلیتیکی در کشورهایی رشد و توسعه یافته اند که دارای ویژگی ها و مشترکات فراوانی هستند. کشور ایران مهد تاریخی جنبش های شیعی و زادگاه بزرگترین انقلاب اسلامی معاصر و کشورهای لبنان و فلسطین ادامه دهنده جنبش های شیعه و مبارزه علیه استکبار و استبداد جهانی برای رسیدن به پیروزی هستند. این حوزه ژئوپلیتیکی به دلیل داشتن سابقه دیرینه فرهنگی، تمدن کهن باستانی، سیطره حاکمیت های دیکتاتوری چند هزار ساله و نهایتا مرکزیت این حوزه جغرافیایی در قلب جهان اسلام، بستر مناسبی برای رشد و گسترش جنبش های اسلامی بوده اند. افزون بر آن سه کشور ایران، لبنان و فلسطین دارای ویژگی های مهمی هستند که بر اهمیت آنها در این مورد افزوده است. همواره دین در تاریخ مردم این کشورها نقش ویژه ای ایفا کرده است. لذا مردم این سه کشور با بنیاد گرایی اسلامی هم فکر و هم عقیده اند و از تاریخ اسلام به این سو سرنوشت آنها به سرنوشت همه مسلمین جهان پیوند زده شده است. همچنین کشور ایران به دلیل موقعیت جغرافیایی و سیاسی خود در منطقه بیضی انرژی جهانی و نیاز کشورهای غربی به این حوزه انرژی، حمایت قاطع از کشورهای مسلمان فلسطین و لبنان، ظهور انقلاب اسلامی و تغییر موضع ایران در مقابل با استبداد سبب شده کشورهای غربی به رهبری امریکا یک کمربند حائل به دور ایران ایجاد کرده و سیاست همه به غیر از ایران و متحدانش را در منطقه پیش بکشند. کلمات کلیدی: دانلود کتاب سیاسی، دانلود مجموعه مقالات سیاسی، تحولات جدید ایران، دانلود مقاله پژوهشی، تحولات کشور های خاورمیانه، درباره فلسطین، تحولات ژئوپلتیکی، برچسب‌ها: دانلود کتاب سیاسی، دانلود مجموعه مقالات سیاسی، تحولات جدید ایران، دانلود مقاله پژوهشی، تحولات کشور های خاورمیانه، درباره فلسطین، تحولات ژئوپلتیکی
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری