مهره ی سرخ

مهره ی سرخ

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : سیاوش کسرایی
  • چاپ و سال / کشور: 2012

توضیحات

مهره ی سرخ سیاوش کسرایی در منظومه مهره سرخ کسرایی با وفاداری به آرمان از مطلق گرایی رها می شود و در عین حال با این تلقی از آرمان نیز مرزبندی می کند که آرمانی بودن را عین مطلق پرستی می داند. درون مایه انتقادی این منظومه نسبت به نگرش گذشته به آرمان، از متن زندگی انسان مشخص و از گرماگرم عرصه کار و پیکار سرچشمه می گیرد. پشتوانه پیام او در مهره سرخ آرزوها و امیدهای برباد رفته ، جان های سوخته ، خون های ریخته ، و فداکاری ها و قهرمانی های در نیمه راه مانده است. تکیه گاه کسرایی در این منظومه هم تجربه تراژیک چند نسل معاصر وی و هم تجربه شخصی خود اوست. بسیار قصه ها که به پایان رسیید و باز غمگین کلاغ پیر ره آشیان نجست اما هنوز در تک این شام می پرد پرسان و پی کننده هر قصه از نخست دل دل زنان ستاره خونین شامگاه در ابر می چکید سیمرغ ابرها می رفت تا بمیرد در آشیان شب پهلو شکافته... کلمات کلیدی: مهره سرخ، کتاب شعر، منظومه مهره سرخ، شعر معاصر، شعر اجتماعی، شاعر حزب توده، برچسب‌ها: مهره سرخ، کتاب شعر، منظومه مهره سرخ، شعر معاصر، شعر اجتماعی، شاعر حزب توده
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری