دفتر یادداشت یک روانشناس

دفتر یادداشت یک روانشناس

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : محمد نظری گندشمین
  • چاپ و سال / کشور: 2012

توضیحات

دفتر یادداشت یک روانشناس انسان ، بخاطرِ اندیشیدن زنده است. فرق ِ آدم مُرده با آدم زنده ، این است که زنده می اندیشد ولی مُرده نمی اندیشد. اگر اندیشیدن را از انسان بگیریم، می شود یک حیوان کامل. اینکه انسان می تواند حرف بزند، بخاطر این است که می اندیشد و می تواند بیاندیشد. وقتی انسان، موجودی متفکر نبود، چه لزومی داشت زبان  و قدرت نطق و تکلّم داشته باشد؟ حیوانات به خاطر این حرف نمی زنند و ناطق نیستند، چون قدرت تفکر ندارند. فلسفه وجود زبان ، در خدمت ذهن و قدرت اندیشیدن بودن است، یعنی ضرورت داشته است برای بیان آنچه در ذهن داریم و یا خواهیم داشت، ابزاری به نام زبان و قدرت حرف زدن داشته باشیم، اما اینکه به چه زبانی حرف می زنیم، چندان مهم نیست، هر چند به نظرم نوع زبان می تواند بر کیفیت تفکر ما تأثیر بگذارد، چون برای هر زبان، تعداد واژه های یکسانی وجود ندارد ، بعید نیست که کمیت و کیفیت تفکر، به نوعی وابسته به کمیت و کیفیت واژه ها باشد. کلمات کلیدی: روانشناسی، جملات حکیمانه، سخن قصار، موفقیت، متن روانشناسی، متن انگیزشی، معلول، توان بخشی، معلولیت جسمی، برچسب‌ها: روانشناسی، جملات حکیمانه، سخن قصار، موفقیت، متن روانشناسی، متن انگیزشی، معلول، توان بخشی، معلولیت جسمی
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری