کالبدشکافی سیاست انگلیسی ها در ایران

کالبدشکافی سیاست انگلیسی ها در ایران

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : حسین احمدی
  • چاپ و سال / کشور: 2012

توضیحات

کالبدشکافی سیاست انگلیسی ها در ایران نخستین همایش بین‌المللی «کالبدشکافی سیاست انگلیسی‌ها در ایران در فاصله سال‌های 1800 تا 2012 میلادی» در آبان‌ماه سال جاری برگزار شده است. این کتاب چکیده ای از مقالات پذیرفته شده در این همایش می باشد. بخش هایی از مقدمه این کتاب: بعد از انسداد راه خشکی به وسیله عثمانی، اروپائیان برای رسیدن به شرق، راه دریایی را در پیش گرفتند با فراز و نشیبی طولانی، پرتقالی ها اولین اروپائیانی بودند که ضمن حضور در هندوستان، بعضی  از جزایر ایرانی خلیج فارس را تصرف کردند.انگلیسی ها که به دلیل نداشتن نیروی دریایی کارآمد، توان مقابله با پرتغالی ها را در خود نمی دیدند به ناچار از طریق شبه جزیره اسکاندیناوی با ایجاد شرکت مسکوی در روسیه شروع به فعالیت های گسترده در حوزه های اطراف به ویژه ایران کردند. اولین هیت انگلیسی در دوره تهماسب اول به رهبری جین کین سون وارد دربار صفویه گشت. وی گرچه موافق به دریافت امتیازی نشد ولی مقدمات سفرهای بعدی توسط اطلاعات جمع آوری شده او به ایران فراهم شد. در دوره صفویه تمامی کوشش انگلیسی ها حول محور کسب منافع تجاری و تشدید اختلافات ایران و عثمانی دور می زد که پس از مرگ شاه عباس اول تا روی کارآمدن قاجارها این حضور روز به روز کمرنگ تر شد. ... کلمات کلیدی: همایش کالبدشکافی سیاست انگلیسی ها در ایران، انگلیس، انگلیس در ایران، کتاب تاریخی، سیاست انگلیسی ها، دکتر حسین احمدی، همایش سیاسی، برچسب‌ها: همایش کالبدشکافی سیاست انگلیسی ها در ایران، انگلیس، انگلیس در ایران، کتاب تاریخی، سیاست انگلیسی ها، دکتر حسین احمدی، همایش سیاسی
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

  • 0912xxx1369
    (11:22)   1399/5/14
    گزارش تخلف گزارش تخلف دارد
    با سلام دانلود لینکها مشکل داره.ممنون التماس دعا

بارگزاری