آموزش خط میخی فارسی باستان

آموزش خط میخی فارسی باستان

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • چاپ و سال / کشور: 2012

توضیحات

آموزش خط میخی فارسی باستان میخی به آن دسته از خطوط (دبیره‌ها) گفته می‌شود که نمادهایی شبیه میخ دارند. خطوط میخی متفاوتی وجود دارند که برای نوشتن زبانهای مختلفی به کار می‌روند. از گونه‌های مختلف خط میخی می‌توان به میخی سومری، اکدی، ایلامی، اوگاریتی اشاره کرد و همچنین خط میخی هخامنشی که برای نوشتن فارسی باستانی بکار می‌رفته‌است. تمام خطوط میخی که تا کنون رمزگشایی شده‌اند از چپ به راست نوشته می‌شوند. این خط که برخی معتقدند مبنایی اندیشه‌نگاشتی دارد، در همه کشورهای آسیای غربی بکار می‌رفته‌است. پژوهشگران، سومریان را ابداع کنندهٔ خط میخی می‌دانند. کلمات کلیدی: خط میخی، آموزش خط میخی، درباه خط میخی، خط میخی پارسی، آموزش خط فارسی باستان، خط باستانی، دبیره ها، میخی سومری، خط میخی هخامنشی، برچسب‌ها: خط میخی، آموزش خط میخی، درباه خط میخی، خط میخی پارسی، آموزش خط فارسی باستان، خط باستانی، دبیره ها، میخی سومری، خط میخی هخامنشی
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری