فرمالیس و مارکسیسم

فرمالیس و مارکسیسم

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : تونی بنت
  • مترجم : سعید ساری اصلانی
  • چاپ و سال / کشور: 2009

توضیحات

فرمالیس و مارکسیسم یکی از معدود منابعی است که هدف « فرمالیسم و مارکسیسم » کتاب خود را برخورد با فرمالیسم، خارج از محدود های صرفاً ادبی معرفی می کند و قصد آن دارد که در چارچوبی فراتر از روش های معمول این مکتب را بررسی کند. با نگاهی به تاریخچة فرمالیسم روس به صراحت می توان مشاهده کرد که این مکتب نقدگرائی ادبی هم زمان هم از جانب جهان کمونیسم مورد بی توجهی قرار گرفت و هم به غلط تحت عنوان پدیده ای کمونیستی از سوی حاکمیت های جهان غرب با مخالفت رسمی روبرو شد. ولی واقعیت امر این بود که فرمالیسم اصولاً پدیده ای سیاسی نبوده، و حتی امروز نیز، بر خلاف اغلب مکاتب نقدگرائی مشکل می توان فرمالیسم را به یک حرکت سیاسی ویژ ه وابسته دانست. تلاش فرمالیسم در واقع رهانیدن نقدگرائی از سلطة برخی شیو ههای رایج بود. ولی در شرایطی که در روسیة پس از انقلاب همة پدیده های اجتماعی سیاسی تلقی می شدند، حاکمیت بلشویکی برای فرمالیسم نیز "جایگاه" سیاسی "مطلوب" را تعیین کرده، و در آغاز، همچون دیگر حاکمیت های تمامیت خواه و فراگیر، "دست دوستی" به جانب فرمالیسم دراز می کند. تلاش های عوامل "حزب" در جذب این متفکران به درون ...
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری