بیوشیمی هورمون ها

بیوشیمی هورمون ها

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : دکتر رضا حاجی حسینی
  • چاپ و سال / کشور: 2012

توضیحات

هورمون های ترکیباتی هستند که توسط غدد درون ریز ساخته می شوند، و سپس توسط جریان خون به اعضاء یا بافت های خاصی به نام بافت های هدف انتقال می یابند، تا عمل فیزیولوژی خود را به انجام برسانند. منشأ رویانی : سلول های اپی تلیال مبنای رویانی اغلب غدد درون ریز می باشند و به نظر می آید که ستیغ عصبی منشأ جنینی سلول های تعداد زیادی از غدد درون ریز باشد. طبقه بندی هو رمون ها براساس ساختمان شیمیایی آن ها عبارت است از: استروئیدها، پلی پپتیدها و مشتقات آمینواسید و اسیدهای چرب. هورمون ها همان طور که گفته شده توسط غده درون ریز ساخته شده و توسط پروسه ای اگزوسیتوز وارد جریان خون می شود. زمانی که هورمون از نوع پلی پپتیدی باشد، مشکل انتشار آن به فضای خارج سلولی غده و سپس به جریان خون پیش می آید. سوراخ ها یا شبکه های ریز موجود، در حل این مشکل کمک می کنند. استروئیدها, اسیدهای چرب, اگزوسیتوز, بیماری هورمونی, پلی پپتیدها, دی ان ای, ژن درمانی, ستیغ عصبی, عمل فیزیولوژی, غدد درون ریز, مشتقات آمینواسید, مشکلات ژنتیکی, منشأ رویانی, هوررمون استروژن, هوررمون ها
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری