تاکتیک های جنگ نامنظم در خلیج فارس

تاکتیک های جنگ نامنظم در خلیج فارس

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : سید شاهد مومنی
  • چاپ و سال / کشور: 2012

توضیحات

جنگ های نامنظم معمولا از قوانین و اصول جنگ های کلاسیک و شناخته شده پیروی نمی کنند و شامل یک سلسله عملیاتهای نظامی و شبه نظامی می شود که در سرزمین و یا در مناطق تحت اشغال و کنترل دشمن و عمدتا در نقاط و اماکن حساس و ویژه به منظور خرابکاری و انهدام امکانات و تجهیزات و از بین بردن نفرات دشمن با ضربه زدن و تخریب روحیه دشمن و براندازی  به مورد اجرا گذاشته می شود . لذا با توجه به اینکه در جنگ های نامنظم نابرابری زیاد در تجهیزات نظامی و تکنولوژی و قدرت رزمی از نظر تسلیحات  و نیروی رزمی بین دو نیروی متخاصم و درگیر وجود دارد, عناصری مانند: ( شناخت و اطلاعات کامل از منطقه نبرد , انتخاب زمان مناسب , خلاقیت و  نوآوری در تاکتیک و تکنیک , پیش دستی و حفظ  ابتکار عمل , رعایت اصل  غافلگیری , چابکی و چالاکی , تحرک و سیالیت , هدایت و رهبری  در صحنه  نبرد , اجرای  عملیات با واحدهای کوچک و با  تحرک  بالا, استفاده از عوامل طبیعی و محلی , استفاده  و بهره گیری  از طرح پوشش و . . .)در موفقیت گروهای نا منظم و چریکی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار   می باشد. تجهیزات نظامی ایران, جنگ ایران و آمریکا, جنگ ایران و اسرائیل, جنگ خلیج فارس, علملیات های جنگی ایران, عملیات های نظامی, قدرت ارتش ایران, قدرت نظامی آمریکا, قدرت نظامی اسرائیل, گروه های چریکی, موشک باران, موشک های ایران, مین دریایی, مین هوایی, نفربر, نیروی رزمی ایران, نیروی سپاه ایران
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری