تنوع زیستی

تنوع زیستی

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : دکتر غلامرضا بخشی خانیکی
  • چاپ و سال / کشور: 2012

توضیحات

اصطلاح تنوع زیست ی به فراوانی یا گوناگونی جامع زندگی از گیاه و جانور تا زندگی میکروبی اشاره دارد . این گوناگونی حیات در تمام سطوح سازمان دهی اکولوژیکی رخ می دهد. اما منظور از تنوع زیستی به طور کلی تنوع ژنتیکی ، تنوع گونه ای (گونه ها ) و تنوع اکوسیستم هاست. این تنوعی در حیات است که سلامت محیط زیست به آن متکی است. تنوع حیات بسیار ارزشمند می باشد . تنوع ژنتیکی ، گونه ای و اکوسیستم ها اصطلاحاتی تفکیک کننده برای سهولت درک و  شناخت هستند. تنوع زیستی به معنی تنوع حیات در حداقل سه سطح زیر است: 1 – تنوع گونه ای که شمار و انواع گیاهان و حیوانات مختلف را در مقیاس محلی ، منطقه ای و جهانی توصیف می کند. 2 –  تنوع ژنتیکی که به معن ی تنوع ژنتیکی موجود در درون جمعیت ها یا گونه های گیاهان و جانوران است. 3 –  تنوع اکوسیستم که مقصود از آن تنوع زیستگاه ها ، جوامع زیست شناختی و اکوسیستم هایی است که زیست کره را می سازند. اکوسیستم, اکولوژیکی, تنوع زیست, تنوع زیستگاه ها, تنوع ژنتیکی, جانوران, جوامع زیست شناختی, زیست کره, گوناگونی حیات, گونه های مختلف جانوری, گونه های مختلف گیایهان, گیاهان, محیط زیست
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری