NextLimit RealFlow for Maya 1.1.2

NextLimit RealFlow for Maya 1.1.2

  • کاربرد : نرم افزار شبیه سازی سیالات و مایعات در صنعت سه بعدی و جلوه های ویژه
  • نسخه :Version 1.1.2
  • نوع فایل : نرم افزار
  • زبان : انگلیسی
  • سیستم عامل : Windows 32 & 64 Bit
  • تولید کننده : Next Limit Technologies
  • سال تولید : 2018

توضیحات

Realflow نرم افزاری برای شبیه سازی سیالات و مایعات در صنعت سه بعدی و جلوه های ویژه است. این برنامه با اکثر پلتفرم های 3d سازگاری دارد. این برنامه با قدرت گرفتن از راه حلهای قدرتمند DY-SPH و DY-PBD و همچنین بهره برداری از شتاب و قدرت پردازشی GPU سطح جدیدی از شبیه سازی مایعات را به ارمغان آورده است. به این ترتیب سرعت پردازش بسیار بالاتر رفته است و با ساخت مشهای نرم، شبیه سازی های بسیار واقعی و بالاتر از انتظارات کاربران ارائه شده است. در مقیاسهای بزرگ مانند شبیه سازی سیل، اقیانوس و امواج خروشان، راه حل HyFLIP این محصول امکانات بی پایانی را در اختیار شما قرار میدهد. SPH یا Smoothed-particle hydrodynamics (هیدرودینامیک ذرات هموار) راه حل ایده آل دیگری است که برای شبیه سازی مایعات بسیار دقیق و جزئی مانند پاشش آب و قطرات آن و همچنین شبیه سازی سطوح آشفته انتخاب بسیار مناسبی است و سایر راه حلهای مفید که برای تمامی سناریوهای مورد نظر شما انتخابهایی را در اختیارتان میگذارد. تعدادی از کاربردهای عملی این محصول در دنیای واقعی:

بازی : Crysis2, Mass Effect 3,God of War Ascension, Wolvernie, Uncharted 3 Drake’s Deception, Ryse:Son of Rome
فیلم و انیمیشن: Pompeii, Shadow Recruit, Resident Ecil Retribution, The impossible,Ice Age 4 و …
تلویزیون: Qualcomm,Clarins,Fanta Lab,Cabury و …
امکانات و ویژگی های Realflow:
استفاده از Gpu و راه حلهای DY-SPH و DY-PBD برای پردازش واقع گرایانه و سریعتر
ایمپورت کردن و رندر آسان صحنه ها
استفاده از انجین قدرتمند رندرینگ فیزیکی Maxwell Render
تشخیص و نمایش دقیق برخوردها و نقاط تماس
10 برابر سرعت پردازش بالاتر به مدد Dyverso (DY-SPH, DY-PBD) و توان پردزاشی GPU
نتایج سریعتر با استفاده از مشینگ باز با روش OpenVDB
واسط کاربری ساده و غنی
پشتیبانی از انواع SPLINE ها و امکان وارد کردن فایلهای DWG به عنوان نودهای spline
امکان ایجاد متون با انعطاف پذیری بالا
بصری سازی، فیلترینگ و اصلاح و حذف راحت اجزا و اشیاء به روشی سرراست و سریع
و …

Description

RealFlow | Maya gives you the best in fluid simulation and more, directly inside Autodesk Maya®. Now it is faster and easier to simulate granulars, viscous, viscoelastic, rigid, and elastic materials with an even easier and faster workflow. Achieve high-end GPU-accelerated simulations from inside the Maya® interface.
SEAMLESS INTEGRATION
Are you tired of using exchange tools? With RealFlow | Maya, connectivity plugins are a thing of the past. Everything is based on an Alembic pipeline directly inside Maya®. Turn objects into obstacles and emitters, render complex meshes or create particles from complex splines. Support for nParticles and even MEL included.


ACCURATE PARTICLE-OBJECT INTERACTION
Objects are essential and we put a strong focus on particle-object interaction. RealFlow | Maya works with all of Maya’s internal object types including NURBS. You can use objects as obstacles and containers, let animated bodies collide with fluids to create impressive splashes, and control the interaction through a wide range of physical properties such as friction, stickiness or bounciness.


FORCES AND FALLOFFS
Forces are a key element in RealFlow |Maya and they are introduced through a wide variety of daemons . Many daemons can be controlled and limited with completely customizable falloffs to shape their behaviour and scope. Typical examples are gravity, attraction or wind.


CREATIVE TOOLS
Creativity and control. Impressive crown splashes, entwined spline emitters, swirling splashes, and thin sheets of fluids moving in slow-motion. All this – and many more – is right at your finger tips with RealFlow | Maya.


INITIAL STATES
Initial states can be created from arbitrary simulation frames and used as a starting point for a new simulation pass. This feature does certainly not sound very spectular, but initial states are definitely on of the biggest time savers in RealFlow | Maya.


SKINNING TOOL
This smart tool transfers position and velocity information from rigid and elastic material particles to objects to make them behave like rigid or elastic bodies. But you can also use liquid, viscous, viscoelastic or granular particles to deform and move objects – and to explore new creative worlds with abstract shapes.


OBJECTS AND TEXTURES
Objects and textures work both ways in RealFlow | Maya. You can use the object texture to emit particles, customize properties like its friction or generate new textures where particles leave wet marks on an object’s surface.


MEL AND PYTHON
RealFlow commands are exposed for scripting. Query your particles information for unlimited possibilities.


PLATFORM-INDEPENDENT
RealFlow | Maya is available for Autodesk Maya® 2017 and 2018 (Windows, Linux, macOS).

برای اطلاع از طریقه نصب به فایل How to Install.txt رجوع شود.

اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری