بررسی مباحث کلیدی متداول و رایج و وضعیت رمزنگاری / A Survey on Current Key Issues and Status in Cryptography

بررسی مباحث کلیدی متداول و رایج و وضعیت رمزنگاری A Survey on Current Key Issues and Status in Cryptography

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • ناشر :   آی تریپل ای IEEE
  • چاپ و سال / کشور: 2016

توضیحات

رشته های مرتبط: مهندسی برق، کامپیوتر، امنیت اطلاعات، مخابرات امن و رمزنگاری
برنامه های کاربردی اینترنت بسیار سریع در حال رشد و پیشرفت می باشند. با توجه به پیشرفت تکنولوژی، ایمن ترین روش انتقال داده ها در اینترنت، تبدیل شدن به عملکردی پرسشی می باشد. افراد مزاحم داده ها را هک می کنند و از آن ها برای اهداف خود استفاده می نمایند. برای جلوگیری از این اقدامات نامناسب، از رمزنگاری برای تضمین امنیت پیام های مخفی و ایمن استفاده می شود. ۱٫ حجم داده ها در حال افزایش است و پیچیدگی آن ها نیز در حال رشد می باشد. بیش از ۹۳% از تمامی داده ها، دیجیال می باشند. مقدار اطلاعاتی که سالانه وارد دنیای دیجیتال می شوند، حدودا برابر با ۹۸۸ EB است. دنیای دیجیتال از ابتدای سال ۲۰۱۰ تا پایان سال ۲۰۲۰، تا ۵۰ برابر رشد خواهد داشت. اطلاعات متعددی از منابعی مانند کتاب، کتاب های الکترونیکی، تصاویرف روزنامه ها و مجلات، مطالب تحقیقاتی، اسناد دولتی، پایگاه داده ها، و … گرداوری شده اند. از اینرو، به امنیت این منابع و برنامه ها نیاز می باشد. امنیت داده ها یکی از عوامل مهم یک سازمان، برای حفظ اطلاعات از رقابت های مختلف سازمانی می باشد. این کار به تضمین حریم خصوصی اطلاعات شخصی کاربران از دسترسی سایر افراد کمک می کند. زمان و انتقال ایمن داده ها همیشه یکی از جنبه های مهم برای تمامی سازمان ها بوده است. امنیت سیستم در دو حالت رده بندی شده است که در شکل زیر نشان داده شده است. الف: اهداف رمزنگاری: رمزنگاری چند هدف دارد. این اهداف را می توان به طور همزمان در یک برنامه به دست آورد، و یا تنها به یکی از آن ها دسترسی پیدا کرد. این اهداف عبارتند از: ۱٫ احراز هویت: برای اثبات هویت شخصی آن ها. ۲٫ محرمانه: این مورد تضمین می دهد که هیچ کس، به جز کسی که رمز را می داند، نمی تواند پیام دریافتی را متوجه شود. ۳٫ ترکیب داده ها: دریافت کننده، پیامی دریافت می کند که تغییر نیافته و یا اخطاری از منشاء خود نمی باشد. ۴٫ انکارناپذیری: ثابت می کند که، فرستنده این پیام را ارسال کرده است، و پیغام توسط فرد خاصی دریافت شده است، بنابراین، گیرنده نمی تواند ادعا کند که پیغام ارسال نشده است. ۵٫ کنترل دسترسی: که فرآیند جلوگیری از استفاده ی غیرمجاز از منابع می باشد. ب: الگوی کلی و مفاهیم بنیادی: رمز: زمینه ی مربوط به رمزگذاری و رمزگشایی که با این نام شناخته می شود. رمزگذاری: این مورد، انتقال داده های خواندنی و قابل درک به حالت دیگری است که نمی توان برای امنیت داده ها آن ها را درک کرد. رمزگشا: فردی است که متخصص تجزیه و تحلیل و شکستن کدها می باشد. بخشی از مقاله انگلیسی:

Description

I. INTRODUCTION
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری