تمرکز بر فرآیند طراحی معماری از طریق سبک های یادگیری / Focus on architectural design process through learning styles

تمرکز بر فرآیند طراحی معماری از طریق سبک های یادگیری Focus on architectural design process through learning styles

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • ناشر : الزویر Elsevier
  • چاپ و سال / کشور: 2003

توضیحات

رشته های مرتبط: معماری، علوم تربیتی، تکنولوژی معماری، تکنولوژی آموزش، مدیریت و برنامه ریزی آموزشی
یادگیری به عنوان یک فرآیند تعاملی دو سویه موضوع مهمی در آموزش طراحی معماری است . هدف این مطالعه عبارت است از تمرکز بر فرآیند طراحی معماری از طریق سبک‌های یادگیری که «انطباق (سازگاری»، واگرا…، جذب کننده (همسوکننده)، همگر هستند تکه در تئوری یادگیری تجربی کُلب اعلام شد اظهار داشت (اعلام کرد). یک تحقیق اجرا شده بود تا ارزیابی کنند تأثیرات ترجیحات سبک‌های یادگیری بر روی کارایی دانشجویان طراحی در یک فرآیند طراحی. مشخص شد که تفاوت‌های چشمگیری از نظر آماری وجود دارد بین نمرات عملکرد (کارایی) دانش‌آموزانی که سبک‌های یادگیری گوناگون دارند در مراحل مختلف فرآیند طراحی. همچنین، مشخص شد که نمرات عملکرد همه‌ی دانش‌آموزان سبک‌های یادگیری مختلف دارند. در انتهای فرآیند طراحی افزایش داشته جایی که (پیشرفت همگون سازی دانش‌آموزان، بالاترین فرم پیشرفت دانش‌آموزان همگون‌ساز بیشترین و دانش‌آموزان سازگار (منطبق) کمترین بوده است. مقدمه در آموزش طراحی معماری، برنامه درسی باید سازمان داده شود برای تسهیل و پیشرفت یادگیری دانش‌آموز. برنامه باید دوره‌ها را بهبود دهد تا مرتبط باشد و تقویت کند و تمامی برنامه را به طور کلی، برنامه درسی معماری تشکیل شده است از دوره‌های بنیادی که دانش طراحی را توسعه می‌دهد، دوره‌های بنیادی که توسعه می‌دهد شکل‌گیری علمی معماری را، دوره‌های هنری برای تقویت بیان معماری و در نهایت دوره‌های طراحی، بودن یک ترکیب از سه تای قبلی و تشکیل شده قسمت بسیار سخت آموزش طراحی، آتلیه طراحی جایی که دوره‌های طراحی انجام می‌شود محیطی است که متفاوت است از کلاسهای سنتی، از دیدگاه آموزشی، جامعه شناختی، ایدئولوژیک و معرفت‌ شناسی. بیشتر مطالعات اخیر روی آموزش طراحی معماری و آتلیه طراحی بر پایه طراحی به کمک کامپیوتر یا آموزش از راه دور هستند. بعضی مطالعات دیگر بررسی کرده است آتلیه‌های طراحی را به عنوان یک محیط یا با فرآیند در داخل آتلیه، اما متأسفانه، مطالعات کمی درباره سبک‌های یادگیری طراحان وجود دارد. بر اساس یک مطالعه تجربی بر روی معماران (شاغل)، در زمینه بهبود دادن انتقال اطلاعات طراحی، نیولند و هماران شناسایی کردند چهار نوع یادگیرنده طراحی که هدایت شده‌اند مستقیما به سمت نوع شناسی کُلب، دیورلینگ و همکاران جستجو کردند. انواع شناختی از دانشجویان طراحی هنر و نتیجه گرفتند که وجود دارد هماهنگی بین تعلیم و یادگیری در مدرسه‌های انگلیسی که استفاده کردند از شانس نوع Myers- Brigg به عنوان یک ابزار برای ارزیابی سبک‌های یادگیری. اشتون کشف کرد تأثیر متقابل بین دانشجویان در آتلیه طراحی و اشاره کرد به اهمیت آن در تجربه یادگیری. هدف این مطالعه رسیدگی کردن به فعالیت طراحی معماری در میان فرآیند آتلیه در حوزه سبک‌های یادگیری به عنوان یک چشم انداز جدید این یک ادعاست که یک فرآیند یادگیری تجربی وجود دارد. در آموزش طراحی درون محیط آتلیه از همان شروع تا پایان هر مسئله طراحی. بنابراین، این فرضیه است که مراحل متفاوت یادگیری آتلیه طراحی نیاز دارد به سبک‌های یادگیری متفاوت و یا به عبارت دیگر، نمرات عملکردی دانش‌آموزانی که سبک‌های یادگیری متفاوت دارند متفاوت است. بر طبق میزان مراحل مختلف فرآیند آتلیه. از این رو آموزش طراحی می‌تواند از طریق تئوری آموزش تجربی از کلب بررسی شود. دراین مطالعه، تأثیرات ترجیحات یادگیری نیز با توجه به فعالیت‌های یادگیری متفاوت در فرآیند آتلیه بررسی شده‌اند.

Description

I n architectural
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری