رهبری در خلق دانش سازمانی: نقد و بررسی و چارچوب کار / Leadership in Organizational Knowledge Creation: A Review and Framework

رهبری در خلق دانش سازمانی: نقد و بررسی و چارچوب کار Leadership in Organizational Knowledge Creation: A Review and Framework

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • ناشر : وایلی – wiley
  • چاپ و سال / کشور: 2012

توضیحات

رشته های مرتبط: مدیریت، مدیریت منابع انسانی، مدیریت استراتژیک، مدیریت عملکرد، تحقیق در عملیات و مدیریت کسب و کار
خلق دانش سازمانی به بافت، توانایی های دانشی و فرآیندهای خلق دانش از طریق سازمانها ادغام می شود. با بکارگیری نظریه خلق دانش سازمانی به عنوان چارچوب سازمانی، مطالعات پیشین را در این زمینه بررسی کردیم که بیانگر این بود که کارهای پیشین بر نقش رهبری مرکزی و طبقات باالی اجتماع در فرآیند خلق دانش متمرکز بوده اند بدون اینکه به بافت و توانایی های دانشی توجهی کنند. به منظور رفع این نواقص، چارچوب جدیدی را برای رهبری موقعیتی در خلق دانش سازمانی فراهم کردیم. این چارچوب بر اساس زنجیره ای است که از رهبری مرکزی تا رهبری توزیعی در سه سطح فعالیتی طبقه بندی شده است که عبارتند از: الیه مرکزی خلق دانش محلی، و الیه ساختاری که چارچوب و جهت کلی خلق دانش در سازمان را تشکیل می دهد. در این جا پیامدهای این چارچوب برای نظریه و عمل مورد بحث قرار می گیرد.

Description

Organizational knowledge creation integrates context, knowledge assets, and knowledge creation processes throughout the organization. Using organizational knowledge creation theory as an organizing framework, we conduct a literature review that shows prior work has focused on the role of central, upper-echelon, leadership in knowledge creation processes, without devoting much attention to context and knowledge assets. To remedy these weaknesses, we develop a new framework for situational leadership in organizational knowledge creation. The framework is based on a continuum that ranges from centralized to distributed leadership at three layers of activity: a core layer of local knowledge creation; a conditional layer that provides the resources and context for knowledge creation; and a structural layer that forms the overall frame and direction for knowledge creation in the organization. We discuss the implications of this framework for theory and practice.
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری