هنسل و گرتیل / Hansel and Gretel

هنسل و گرتیل Hansel and Gretel

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : جاکوب و ویلیام گریم
  • مترجم : لطف الله لطفی
  • تعداد صفحه : 32

توضیحات

هنسل و گرتیل اثر جاودانه برادران گریم است که به چندین زبان زنده‌ی دنیا ترجمه شده است و چندین اثر هنری نیز از آن اقتباس شده است. این داستان ماجرای یک برادر و خواهر کوچک به نام‌های هانسل و گرتل را روایت می‌کند که پس از رها شدن در جنگل به خانه‌ای که از کیک و آب‌نبات ساخته شده می‌رسند و توسط جادوگر آدمخوار صاحب آن خانه زندانی می‌شوند. اقتباس‌های گوناگونی از این داستان تاکنون صورت گرفته که از مهم ترین آنها می‌توان به اپرای هانسل و گرتل اثر آهنگ ساز آلمانی انگلبرت هامپردینک در ۱۸۹۳ اشاره کرد. در ویرایش‌های نخستین مجموعه داستان‌های برادران گریم، کسی که شوهرش را مجبور به رها کردن بچه‌ها می‌کرد خود مادر آنها بود و نه نامادری شان. اما ازآنجاکه ازنظر جامعه ناخوشایند بود که مادری بخواهد فرزندان خود را بکشد یا به آنها آسیب برساند، بنابراین آن را تغییر دادند و نامادری را جایگزین مادر کردند
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری