زردچوبه به رنگ مرگ

زردچوبه به رنگ مرگ

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : علی مظفر عالی
  • تعداد صفحه : 146

توضیحات

اگر بپذیریم که آثار هنری به هر شکل آن و به ویژه آثاری که با ادبیات و کلام زاده می شوند ، گذشته از توانایی خلق اثر که مقوله ی دیگری است ، با تجربه و وقایع ملموس گذشته و امروز و حتی فردا و همچنین با شرایط موجود در جامعه صاحب اثر نزدیکی و ارتباط تنگاتنگ دارند ، می توانم بگویم داستان های نوشته شده ی من نیز به هر کدام از این سه مقوله مربوط است . نخست اینکه خود ، مضامین آن ها را در طول زندگی تجربه کرده ام ، با مضامین و موضوعات جاری که مردم با آن ها درگیر هستند ، با نگاهی تازه تلفیقش داده و نیاز شرایط موجود را نیز در نظر گرفته ام . لذا هر موضوع و داستانی در وجود و درون من ریشه دارد …
داستان های کتاب زردچوبه به رنگ مرگ ، به قرار زیر است :
درخت مقدس دعا !
باغ سوخته «بوا پیر»م !
طعم تلخ انتقام !
شهر ارواح
همیشه باد نیست !
کوخت
سنگر، مادر ، دفاع !
زردچوبه به رنگ مرگ !
مخ تاق !
مرغ دریایی
درداستان « درخت مقدس دعا » می خوانیم :
نمی داند بیچاره مادرش چه حالی دارد ، وقتی به قصد « کناری » از خانه بیرون می آیند . خورشید بالای سر مادر ناظر بر همه چیز است و می تواند درک کند ، حتی می تواند از گرمای سوزانش بکاهد ، که نمی کاهد ؛ چون نسبت به مردم دیگر وظیفه اش سنگین است . طوری است که بی خیال و بی تفاوت نشان می دهد ؛ اما پسر نیست که شاهد رنج مادر باشد و او را درک کند . اگر باشد مثل خورشید وظیفه ی سنگینی نسبت به دیگر آدم ها ندارد . لااقل مهم ترین وظیفه اش عشق و محبت به مادر است . صبح که رفته اند ، ذره ای از نگرانی های مادر را دیده و فهمیده است که دلشوره ی دخترهای کوچکش را دارد . مادر به او گفته است :
– دخترام تلف میشن از تشنگی تو این راه ها ! اگه ممکنه تنهایی برو ننه ! خواهراتو با خودت به این سفر نبر ، جیگر منو بیشتر از این خون نکن ننه ! …
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری