پژوهش نامه فساد اداری زمینه ها و راهبردها

پژوهش نامه فساد اداری زمینه ها و راهبردها

  • نوع فایل : کتاب
  • زبان : فارسی
  • نویسنده : شهرود امیر انتخابی
  • تعداد صفحه : 223

توضیحات

وجود اینکه فساد و جرائم مربوط به آن در بسیاری از کشورهای دنیا وجود دارد اما این آسیب اجتماعی بزرگ در کشورهای جهان سوم نمود بیشتری دارد. موضوع فساد در کشورمان همواره یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مسئولان عالی‌رتبه به‌خصوص مقام معظم رهبری بوده و به دستور ایشان شعبه‌های ویژه‌ای برای رسیدگی به جرائم آن تشکیل شده است. مبارزه با فساد (که درواقع بخش مهمی از تلاش برای اداره مؤثر و کارآمد جامعه است) به شناخت دقیق عوامل مختلف و ریشه‌های آن بستگی دارد. پژوهش‌های مختلفی در چند دهه اخیر صورت گرفته که در آنها عوامل اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی فساد مورد بررسی قرار گرفته است. بسیاری از این تحقیقات نشان دادند که «فرهنگ» مبنایی‌ترین بستر ایجاد فساد در کشورهاست. با توجه به چنین اهمیت و ضرورتی، پژوهشنامه حاضر با کمک برخی از نویسندگان و صاحب‌نظران این حوزه تدوین شد.
اگر شما نسبت به این اثر یا عنوان محق هستید، لطفا از طریق "بخش تماس با ما" با ما تماس بگیرید و برای اطلاعات بیشتر، صفحه قوانین و مقررات را مطالعه نمایید.

دیدگاه کاربران


لطفا در این قسمت فقط نظر شخصی در مورد این عنوان را وارد نمایید و در صورتیکه مشکلی با دانلود یا استفاده از این فایل دارید در صفحه کاربری تیکت ثبت کنید.

بارگزاری